Na bulkerze Meghna Liberty, który płynął do Indii z RPA, doszło do morderstwa. Według mediów na Mauritiusie, gdzie statek został zatrzymany, okrętowy kucharz zamordował w trakcie rejsu kapitana.
Zarejestrowany w Bangladeszu bulker Meghna Liberty o nośności 55 900 DWT został zatrzymany na Mauritiusie. Media w Port Luis podały, że na pokładzie doszło do morderstwa. Ofiarą był 44-letni kapitan Rolly Baquillos Solante. Do zabójstwa przyznał się 33-letni Filipińczyk Calopez Alfred Kenneth Bonghanoy, zatrudniony na statku jako kucharz. Bonghanoy miał przyznać się do morderstwa najpierw w rozmowie z innym członkiem załogi, a także po zatrzymaniu przez służby.
Załoga statku zeznała, że kapitan i kucharz od dłuższego czasu byli skłóceni. 21 listopada kucharz powiedział innemu członkowi załogi, że zamordował Solante. Ten przekazał informację dalej. Trzeci oficer statku natychmiast zarządził poszukiwania obu mężczyzn. Kucharz został zatrzymany na jednym z korytarzy, gdzie natychmiast potwierdził swoje słowa. Oficerowie wyłamali drzwi do kabiny kapitana, gdzie znaleźli go w kałuży krwi. Pomimo podjętej resuscytacji nie udało się przywrócić funkcji życiowych, Solante najprawdopodobniej wykrwawił się na śmierć.
Oficer Meghna Liberty niezwłocznie poinformował o zdarzeniu armatora, który nakazał statkowi zawinięcie do najbliższego portu. 22 listopada jednostka przybyła na Mauritius, gdzie kucharz został oddany w ręce policji.
Podczas przesłuchania Bonghanoy przyznał się do wielokrotnego ugodzenia kapitana nożem. Stwierdził, że kapitan często obrażał go i poniżał przed innymi członkami załogi. Bonghanoy dodał, że nie mógł już znieść kolejnych obelg i zabił przełożonego podczas kłótni.
Służby na Mauritiusie zatrzymały tymczasowo paszporty wszystkich członków załogi i prowadzą dochodzenie. Policja weszła na pokład statku, zajęła dziennik okrętowy i przeszukała jednostkę by znaleźć narzędzie zbrodni, co się jednak nie powiodło – funkcjonariusze podejrzewają, że nóż został wyrzucony za burtę.
Kucharz został tymczasowo oskarżony o morderstwo, ale śledztwo wciąż trwa.
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów