Podczas próby odholowania wycofanej ze służby jednostki typu FSO doszło do nieszczęśliwego wypadku, w wyniku którego trzy osoby straciły życie, jedna jest zaginiona, a jedna doznała obrażeń.
Stara, wycofana z eksploatacji jednostka FSO (Floating Storage and Offloading) o nazwie Sloug, zacumowana jest u wybrzeży Libii. Jej operator, spółka Mellitah Oil & Gas, największy producent ropy i gazu w Libii, wystawiła ją na sprzedaż. Warunki przetargu nakładały na nabywcę obowiązek za bezpieczne odłączenie jej od systemu rurociągowego i odholowanie. To właśnie podczas tych prac doszło do nieszczęśliwego wypadku.
Sloug został nabyty wraz z ładunkiem przez tunezyjską firmę, która rozpoczęła przygotowania do odholowania jednostki. W piątek 5 listopada na jej pokład weszli robotnicy. Zagraniczne media podają, że doszło do pęknięcia łańcucha (zapewne chodzi o łańcuch łączący FSO z holownikiem), który następnie strącił z pokładu cztery osoby. Trzy z nich zmarły, jedna pozostaje zaginiona. Jeszcze inny pracowników odniósł w wypadku obrażenia.
Sloug został zwodowany w 1973 roku jako jednokadłubowy supertankowiec klasy VLCC o nazwie Agip Sadregna. Po sprzedaniu go w 1985 roku libijskiemu National Oil Corp., który jest częścią Mellitah, służył jako zacumowana na stałe jednostka magazynowa FSO na polu Bouri. W 2017 roku Sloug został zastąpiony nowym FSO o nazwie Gaza.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej