• <
nauta_2024

Yang Ming chce osiągnąć ogromny zysk z czarteru podnajmu do Maersk

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Yang Ming chce osiągnąć ogromny zysk z czarteru podnajmu do Maersk

Partnerzy portalu

Yang Ming chce osiągnąć ogromny zysk z czarteru podnajmu do Maersk - GospodarkaMorska.pl
Fot. Yang Ming

Rozgrzany do czerwoności rynek czarteru kontenerowców zrodził niezwykłą umowę podnajmu pomiędzy rywalami Yang Ming i Maersk.

Maersk ma przejąć czarter kontenerowca Express Berlin od Yang Ming na okres 12-14 miesięcy, płacąc tajwańskiemu przewoźnikowi średnio 126 000 dolarów dziennie. Ale kiedy Maersk może faktycznie przejąć czarter, jeszcze się okaże. Statek oczekuje obecnie na zacumowanie w Los Angeles.

Zbudowany w 2011 roku statek (dawniej Hanjin Germany) został naprawiony przez właściciela Danaosa na czteroletnim, pięciomiesięcznym czarterze do Yang Ming w grudniu 2017 roku. Przy dziennej stawce najmu w wysokości 27 750 dolarów,  przewoźnik zarobi około 41 milionów dolarów na umowie podnajmu.

Niemniej jednak, zarabiając na ogromnym skoku stawek wynajmu od czasu przejęcia czarteru, Yang Ming i jego partnerzy z THE Alliance w rzeczywistości tracą udział w rynku na rzecz swoich rywali z sojuszu 2M.

Podczas rozmowy o wynikach Maerska za trzeci kwartał, dyrektor generalny Soren Skou powiedział, że przewoźnik robi wszystko, co w jego mocy, aby zwiększyć swoją zdolność do radzenia sobie z wyjątkowo silnym popytem i zakłóceniami w łańcuchu dostaw.

Komentując transakcję, Alphaliner zauważył, że poddzierżawy na większy tonaż zdarzały się rzadko, „zwłaszcza w przypadku udziału konkurencyjnych przewoźników z różnych sojuszy”.


etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.