Rozgrzany do czerwoności rynek czarteru kontenerowców zrodził niezwykłą umowę podnajmu pomiędzy rywalami Yang Ming i Maersk.
Maersk ma przejąć czarter kontenerowca Express Berlin od Yang Ming na okres 12-14 miesięcy, płacąc tajwańskiemu przewoźnikowi średnio 126 000 dolarów dziennie. Ale kiedy Maersk może faktycznie przejąć czarter, jeszcze się okaże. Statek oczekuje obecnie na zacumowanie w Los Angeles.
Zbudowany w 2011 roku statek (dawniej Hanjin Germany) został naprawiony przez właściciela Danaosa na czteroletnim, pięciomiesięcznym czarterze do Yang Ming w grudniu 2017 roku. Przy dziennej stawce najmu w wysokości 27 750 dolarów, przewoźnik zarobi około 41 milionów dolarów na umowie podnajmu.
Niemniej jednak, zarabiając na ogromnym skoku stawek wynajmu od czasu przejęcia czarteru, Yang Ming i jego partnerzy z THE Alliance w rzeczywistości tracą udział w rynku na rzecz swoich rywali z sojuszu 2M.
Podczas rozmowy o wynikach Maerska za trzeci kwartał, dyrektor generalny Soren Skou powiedział, że przewoźnik robi wszystko, co w jego mocy, aby zwiększyć swoją zdolność do radzenia sobie z wyjątkowo silnym popytem i zakłóceniami w łańcuchu dostaw.
Komentując transakcję, Alphaliner zauważył, że poddzierżawy na większy tonaż zdarzały się rzadko, „zwłaszcza w przypadku udziału konkurencyjnych przewoźników z różnych sojuszy”.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich