Rozgrzany do czerwoności rynek czarteru kontenerowców zrodził niezwykłą umowę podnajmu pomiędzy rywalami Yang Ming i Maersk.
Maersk ma przejąć czarter kontenerowca Express Berlin od Yang Ming na okres 12-14 miesięcy, płacąc tajwańskiemu przewoźnikowi średnio 126 000 dolarów dziennie. Ale kiedy Maersk może faktycznie przejąć czarter, jeszcze się okaże. Statek oczekuje obecnie na zacumowanie w Los Angeles.
Zbudowany w 2011 roku statek (dawniej Hanjin Germany) został naprawiony przez właściciela Danaosa na czteroletnim, pięciomiesięcznym czarterze do Yang Ming w grudniu 2017 roku. Przy dziennej stawce najmu w wysokości 27 750 dolarów, przewoźnik zarobi około 41 milionów dolarów na umowie podnajmu.
Niemniej jednak, zarabiając na ogromnym skoku stawek wynajmu od czasu przejęcia czarteru, Yang Ming i jego partnerzy z THE Alliance w rzeczywistości tracą udział w rynku na rzecz swoich rywali z sojuszu 2M.
Podczas rozmowy o wynikach Maerska za trzeci kwartał, dyrektor generalny Soren Skou powiedział, że przewoźnik robi wszystko, co w jego mocy, aby zwiększyć swoją zdolność do radzenia sobie z wyjątkowo silnym popytem i zakłóceniami w łańcuchu dostaw.
Komentując transakcję, Alphaliner zauważył, że poddzierżawy na większy tonaż zdarzały się rzadko, „zwłaszcza w przypadku udziału konkurencyjnych przewoźników z różnych sojuszy”.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii