Zatłoczenie w wielu głównych portach świata spowodowało, że firmy zajmujące się przeładunkiem szukały najszybszego sposobu na przetransportowanie towarów przez zatkane arterie światowego handlu.
Liczba kontenerowców z największego chińskiego węzła handlowego, połączonego obszaru kotwiczenia Szanghaj-Ningbo, wyniosła w piątek 248, czyli o 31 mniej niż mediana od kwietnia do października, podczas gdy ich mniejszy sąsiad na północy, regionalny port Tianjin, został obsadzony 14 oczekującymi kontenerowcami, o 11 więcej niż zwykle.
Bloomberg News obserwuje aktywność statków w tych samych obszarach przez pewien czas, co może pomóc wykazać, gdzie napięcia w globalnych łańcuchach dostaw są najbardziej dotkliwe.
Południowa Kalifornia pozostaje logistycznym bałaganem, z co najmniej 79 statkami czekającymi na rozładunek w Los Angeles i Long Beach, największym kompleksie kontenerowym w obu Amerykach.
W drugim co do wielkości połączonym miejscu kotwiczenia w Azji, Hongkongu-Shenzhen, liczba statków wyniosła 221 – 30 więcej niż mediana, podczas gdy jego mniejszy południowy sąsiad, Qinzhou, odnotował skromniejszy rekord 10 kontenerowców w tym samym okresie.
Tendencja była podobna w USA. Liczba statków wypływających z Savannah w stanie Georgia, czwartego co do wielkości portu w kraju, spadła do najniższego poziomu od 4 października. Sąsiednie kotwicowiska w pobliżu Charleston w Południowej Karolinie i Fort Lauderdale na Florydzie odnotowały za to wzrost. W Charleston czekało 11 kontenerowców, a w Forcie Lauderdale — 10.
Połączone huby Zjednoczone Emiratów Arabskich Jebel Ali i Dubaju osiągnęły najwyższy poziom od kwietnia do listopada z 55 kontenerowcami, z zatłoczeniem na poziomie 22,2%, znacznie poniżej światowej średniej wynoszącej 32,8%. Grecki port w Pireusie nadal osiągał nowe szczyty, ponieważ 29 statków liczonych w jego kotwicowisku przekroczyło liczbę na początku tego tygodnia o jeden.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów