Kadłub nowej jednostki dla polskiego armatora jest już w pełni gotowy.
Prom został zwodowany we włoskiej stoczni CN Visentini i zacumowany przy tamtejszym nabrzeżu, gdzie będzie wyposażany. Wszystkie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem, nie ma opóźnień.
W pierwszej połowie kwietnia 2023 zakończono prace nad kadłubem statku, który w przyszłym roku ma uzupełnić flotę Polferries. Przed kilkoma tygodniami armator udostępnił zdjęcie z logiem swojej marki widocznym na burcie jednostki. Teraz w mediach społecznościowych pokazał video, na którym przedstawiono proces wodowania.
Nowy prom ma długość 216 metrów, szerokość 28 metrów i linię ładunkową długą na blisko 3 kilometry. Zmieści ponad 900 pasażerów w kabinach o kilku standardach oraz licznych fotelach lotniczych. Prom będzie pływał na linii Świnoujście-Ystad. Długa linia ładunkowa nowej jednostki wpłynie na efektywność transportową Polferries i pomoże skutecznie konkurować z pozostałymi operatorami promowymi.
Pozyskanie promu wpisuje się w realizację polsko-szwedzkiego projektu pn. "Poprawa zdolności przewozowych i przeładunkowych oraz bunkrowanie LNG. Połączenie morskie Świnoujście-Ystad", którego uczestnikiem jest także Polska Żegluga Bałtycka S.A.
The hull of new ferry that will join #Polferries fleet next year is already launched! See video below 🎥#SeaTravel pic.twitter.com/yA8Vix1hKz
— Polferries (@polferries) April 18, 2023
Polferries to polski armator promowy, oferujący usługi przewozowe od 1976 roku. Flotę stanowi 5 promów, łączących codziennie Polskę ze Skandynawią na trasach Gdańsk-Nynashamn oraz Świnoujście-Ystad. Co roku pokłady promów Polferries zapełniają się setkami tysięcy pasażerów. Firma oferuje przewóz osób, samochodów ciężarowych i osobowych, organizację konferencji i eventów firmowych na morzu, posiada też ofertę rejsów turystycznych.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"