Polska Żegluga Bałtycka S.A. pochwaliła się, że budowa nowego promu dla Polferries weszła w nowy etap. Jednostka ma już barwy przewoźnika.
Armator opublikował zdjęcie przedstawiające jednostkę budowaną we włoskiej stoczni Visentini, pomalowaną już w barwy Polferries.
Linie Polferries już wcześniej informowały, że wodowanie kadłuba planowane jest na wiosnę tego roku. Przekazanie jednostki do eksploatacji ma nastąpić w drugiej połowie 2024 roku. Docelowo statek ma pływać na trasie Świnoujście – Ystad. Jak mówił wcześniej Andrzej Madejski, prezes Polferries, jest to cieszący się popularnością kierunek:
Look how it's sunny day! And how #Polferries logo is shining on side :)
— Polferries (@polferries) April 4, 2023
New ferry to our fleet is growing up! 🛳#SeaTravel #NewTravel @Polferries_AM pic.twitter.com/Y0UNeegADD
– Wynika to m.in. z dużego tranzytu, jaki odbywa się na tej trasie. Z
Ystad bardzo szybko można dostać się nie tylko do wielu miejscowości w
południowej Szwecji, regionu Skanii, ale co równie ważne, także do
Danii. Prawie każde nasze odejście na tej trasie jest z wypełnionymi
pokładami samochodowymi – mówił Madejski.
Możliwe, że nowy prom,
którego nazwa nie jest jeszcze znana, zastąpi we flocie armatora którąś z
bardziej wysłużonych jednostej – Wawel lub Baltivię, ale żadne decyzje
jeszcze nie zapadły.
– Do tego pozostał jeszcze rok, a
międzynarodowa sytuacja polityczna i gospodarcza, z uwagi na dużą
niestabilność, ogranicza nas przed składaniem wiążących deklaracji –
mówił w lutym Madejski.
Budowany we Włoszech prom będzie mógł pomieścić około 150 ciężarówek oraz 200 aut osobowych dzięki linii załadunkowej o długości blisko 3 kilometrów. Na pokładzie przewidziano miejsce dla prawie 1000 pasażerów w 216 kabinach. Jednostka będzie mierzyć 216 metrów długości i 28 metrów szerokości. Prom ma być także przystosowany do instalacji napędu na LNG.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów