Linie Polferries podały, że prom Wawel po remoncie w szczecińskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" powrócił na linię Gdańsk-Nynashamn.
W lutym 2023 prom Wawel odbył dokowy przegląd pośredni w szczecińskiej Stoczni Remontowej "Gryfia". Kadłub został poddany bardzo zaawansowanym pracom zarówno w części nawodnej, jak i podwodnej. Poddano go konserwacji oraz malowaniu, w tym wymieniono powłokę antyporostową oraz odświeżono kolory na poszyciu jednostki. Przeprowadzony został remont płetw sterów oraz wymieniono uszczelnienia na płatach śrub napędowych. Wymieniono blachy wzmocnień zbiorników balastowych oraz dokonano ich czyszczenia.
W części dziobowej przeprowadzony został remont jednego steru strumieniowego, natomiast w obu sterach strumieniowych przeprowadzono remont silników elektrycznych. Maszynownia promu również przeszła istotne prace modernizacyjne i konserwacyjne. Silniki główne przeszły przeglądy oraz remonty, m.in. turbosprężarek, systemu sterowania, pomp wtryskowych oraz systemu pneumatycznego. Wyczyszczono i skontrolowano kotły parowe. Dokonano remontu wentylatorów oraz silników central klimatyzacyjnych i rekuperacyjnych.
Przeprowadzono także liczne prace ślusarsko-spawalnicze. Wymieniono rurociągi hydrauliczne rampy rufowej oraz kotwicznych wind dziobowych. W przestrzeniach pasażerskich wymieniono wykładziny i część drzwi oraz wyremontowano łazienki załogowe. Wymieniono rurociągi systemu vacuum oraz wyczyszczono zbiornik oczyszczalni wody czarnej. Dokonano przeglądu sprzętu audio-video oraz oświetlenia dyskoteki, która mieści się pod charakterystyczną kopułą. Jeden z pokładów samochodowych przeszedł prace konserwacyjne oraz malarskie. Ponadto dokonano przeglądu systemu przeciwpożarowego oraz wyposażenia ratunkowego, w tym odświeżono powłoki szalup i łodzi ratunkowych. Dokonano przeglądu sprzętu nawigacyjno-radiowego.
Postój promu w szczecińskiej stoczni zakończył się inspekcją towarzystwa klasyfikacyjnego PRS z pozytywną decyzją dot. dalszej eksploatacji jednostki. Prom wrócił na linię Gdańsk-Nynashamn.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów