Linie Polferries poinformowały, że należący do nich prom Mazovia przeszedł duży remont w szczecińskiej stoczni Gryfia.
Mazovia trafiła na dok z końcem lutego. W Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia jednostka przeszła szereg prac konserwacyjnych i modernizacyjnych zarówno w części podwodnej, jak i nawodnej.
Poza częściową wymianą powłoki dna jednostki, stoczniowcy przeprowadzili kapitalne remonty części mechanicznej sterów strumieniowych na dziobie i statku. Wymienione zostały zawory hydrauliczne, dokonano także niezbędnych ustawień i kalibracji. Statek uzyskał nowe uszczelnienia czterech płatów śrub – po dwa na każdej burcie. Skontrolowane zostały uszczelnienia, a stabilizatory promu przeszły prace konserwacyjne. Sprawdzono także dokładnie stan wszystkich zbiorników balastowych.
Zmiany zaszły także nad wodą. Odświeżono malowanie na poszyciu Mazovii, a kadłub zabezpieczono przez korozją. Zrealizowano prace konserwacyjne wrót wjazdowych od wewnętrznej strony oraz odnowiono i zakonserwowano powłokę pokładu samochodowego nr 3. Na pozostałych pokładach ładunkowych położono zabezpieczenie antykorozyjne, odświeżono powłokę lakierniczą oraz odnowiono izolację pokładów zewnętrznych. Rufowa rampa wjazdowa przeszła istotne prace związane z wymianą łożysk głównych, regeneracją zawiasów oraz remontem jej siłowników. Dokonano przeglądu i certyfikacji środków ratunkowych oraz przeprowadzono testy obciążeniowe żurawików. Naprawiono oraz certyfikowano wyposażenie przeciwpożarowe, systemy gaśnicze, sprzęt nawigacyjny i radiowy. Mostek został wyposażony w nowoczesny klimatyzator sufitowy. System sterowania i monitoringu siłowni okrętowej przeszedł gruntowny przegląd i konserwację. Sprawdzono jego elektronikę i uzupełniono o zapasowy moduł kontrolujący pracę wszystkich urządzeń peryferyjnych zawiadujących pracą i monitoringiem urządzeń w siłowni. Przekłada się to na zwiększenie niezawodności jednostki. Przeprowadzono przegląd armatury dennej i burtowej, wymieniając niezbędne elementy. Dokonano remontu pomp obsługujących systemy siłowniane silników głównych i pomocniczych oraz ich silników elektrycznych. Przeprowadzono remont turbin w jednym z silników głównych i w jednym z silników pomocniczych. Dokonano kompletnego remontu hydraulicznego systemu sterowania płatami śrub nastawnych. Serwisowano system oczyszczania wód balastowych. Odnowiono powłokę szamotową komory paleniskowej kotła dziobowego. Wyczyszczono i przeprowadzono kontrolę większości zbiorników systemów siłownianych. Dokonano przeglądu sprężarki klimatu głównego i jej systemu.
W części pasażerskiej promu przeprowadzono gruntowną modernizację dziobowej windy, wymieniając całą jej automatykę na nową. Przeprowadzono prace modernizacyjne w łazienkach pasażerskich, kabinach i korytarzu lewej burty na pokładzie 7. Dokonano prac konserwacyjnych urządzeń w kuchni, barach i punktach obsługi pasażerów. Zmodernizowano system vacuum w sekcjach pasażerskich. Podjęto liczne zmiany służące poprawie komfortu podróży pasażerów. W kuchni zainstalowano nowoczesny system zmiękczania wody.
Prom Mazovia wrócił do rozkładu Polferries, operując już na linii Świnoujście-Ystad. Jednostka przeszła pośredni przegląd klasowy dokonany przez Polski Rejestr Statków. Obecnie z eksploatacji wyłączono prom Cracovia, który przycumował w stoczni pierwszego dnia wiosny, celem przeprowadzenia prac konserwacyjnych i modernizacyjnych.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"