Linie Polferries poinformowały, że należący do nich prom Mazovia przeszedł duży remont w szczecińskiej stoczni Gryfia.
Mazovia trafiła na dok z końcem lutego. W Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia jednostka przeszła szereg prac konserwacyjnych i modernizacyjnych zarówno w części podwodnej, jak i nawodnej.
Poza częściową wymianą powłoki dna jednostki, stoczniowcy przeprowadzili kapitalne remonty części mechanicznej sterów strumieniowych na dziobie i statku. Wymienione zostały zawory hydrauliczne, dokonano także niezbędnych ustawień i kalibracji. Statek uzyskał nowe uszczelnienia czterech płatów śrub – po dwa na każdej burcie. Skontrolowane zostały uszczelnienia, a stabilizatory promu przeszły prace konserwacyjne. Sprawdzono także dokładnie stan wszystkich zbiorników balastowych.
Zmiany zaszły także nad wodą. Odświeżono malowanie na poszyciu Mazovii, a kadłub zabezpieczono przez korozją. Zrealizowano prace konserwacyjne wrót wjazdowych od wewnętrznej strony oraz odnowiono i zakonserwowano powłokę pokładu samochodowego nr 3. Na pozostałych pokładach ładunkowych położono zabezpieczenie antykorozyjne, odświeżono powłokę lakierniczą oraz odnowiono izolację pokładów zewnętrznych. Rufowa rampa wjazdowa przeszła istotne prace związane z wymianą łożysk głównych, regeneracją zawiasów oraz remontem jej siłowników. Dokonano przeglądu i certyfikacji środków ratunkowych oraz przeprowadzono testy obciążeniowe żurawików. Naprawiono oraz certyfikowano wyposażenie przeciwpożarowe, systemy gaśnicze, sprzęt nawigacyjny i radiowy. Mostek został wyposażony w nowoczesny klimatyzator sufitowy. System sterowania i monitoringu siłowni okrętowej przeszedł gruntowny przegląd i konserwację. Sprawdzono jego elektronikę i uzupełniono o zapasowy moduł kontrolujący pracę wszystkich urządzeń peryferyjnych zawiadujących pracą i monitoringiem urządzeń w siłowni. Przekłada się to na zwiększenie niezawodności jednostki. Przeprowadzono przegląd armatury dennej i burtowej, wymieniając niezbędne elementy. Dokonano remontu pomp obsługujących systemy siłowniane silników głównych i pomocniczych oraz ich silników elektrycznych. Przeprowadzono remont turbin w jednym z silników głównych i w jednym z silników pomocniczych. Dokonano kompletnego remontu hydraulicznego systemu sterowania płatami śrub nastawnych. Serwisowano system oczyszczania wód balastowych. Odnowiono powłokę szamotową komory paleniskowej kotła dziobowego. Wyczyszczono i przeprowadzono kontrolę większości zbiorników systemów siłownianych. Dokonano przeglądu sprężarki klimatu głównego i jej systemu.
W części pasażerskiej promu przeprowadzono gruntowną modernizację dziobowej windy, wymieniając całą jej automatykę na nową. Przeprowadzono prace modernizacyjne w łazienkach pasażerskich, kabinach i korytarzu lewej burty na pokładzie 7. Dokonano prac konserwacyjnych urządzeń w kuchni, barach i punktach obsługi pasażerów. Zmodernizowano system vacuum w sekcjach pasażerskich. Podjęto liczne zmiany służące poprawie komfortu podróży pasażerów. W kuchni zainstalowano nowoczesny system zmiękczania wody.
Prom Mazovia wrócił do rozkładu Polferries, operując już na linii Świnoujście-Ystad. Jednostka przeszła pośredni przegląd klasowy dokonany przez Polski Rejestr Statków. Obecnie z eksploatacji wyłączono prom Cracovia, który przycumował w stoczni pierwszego dnia wiosny, celem przeprowadzenia prac konserwacyjnych i modernizacyjnych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów