Budowa nowego promu dla PŻB idzie zgodnie z planem. Wodowanie kadłuba planowane jest na wiosnę tego roku.
Prace nad budową promu we włoskiej stoczni dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A., operatora marki Polferries, postępują zgodnie z harmonogramem. Obecnie trwa przygotowanie do montażu części kominowej jednostki, ramp oraz urządzeń cumowniczych. Rozpoczęto prace malarskie kadłuba promu. Wewnątrz statku prowadzone są prace wykończeniowe na pokładach pasażerskich i załogowych, między innymi montowane są systemy wentylacyjne i łazienki, instalowane jest także okablowanie jednostki. W maszynowni trwają ostatnie prace związane z jej wyposażeniem.
Wodowanie kadłuba odbędzie się wczesną wiosną bieżącego roku, a
planowane przekazanie do eksploatacji ma nastąpić w drugiej połowie 2024
roku.
Jednostka będzie kursowała na trasie Świnoujście –
Ystad. Linia ładunkowa nowego statku typu ro-pax będzie wynosiła blisko 3
km, co pozwoli przewieźć jednorazowo około 150 ciężarówek oraz około
200 samochodów osobowych. Na pokładzie znajdzie się miejsce dla prawie
1000 pasażerów w 216 kabinach.
Nie wiadomo jeszcze, jaką nazwę nosić będzie nowy prom. Jednostka powstaje we włoskiej stoczni Visentini.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries