Budowa nowego promu dla PŻB idzie zgodnie z planem. Wodowanie kadłuba planowane jest na wiosnę tego roku.
Prace nad budową promu we włoskiej stoczni dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A., operatora marki Polferries, postępują zgodnie z harmonogramem. Obecnie trwa przygotowanie do montażu części kominowej jednostki, ramp oraz urządzeń cumowniczych. Rozpoczęto prace malarskie kadłuba promu. Wewnątrz statku prowadzone są prace wykończeniowe na pokładach pasażerskich i załogowych, między innymi montowane są systemy wentylacyjne i łazienki, instalowane jest także okablowanie jednostki. W maszynowni trwają ostatnie prace związane z jej wyposażeniem.
Wodowanie kadłuba odbędzie się wczesną wiosną bieżącego roku, a
planowane przekazanie do eksploatacji ma nastąpić w drugiej połowie 2024
roku.
Jednostka będzie kursowała na trasie Świnoujście –
Ystad. Linia ładunkowa nowego statku typu ro-pax będzie wynosiła blisko 3
km, co pozwoli przewieźć jednorazowo około 150 ciężarówek oraz około
200 samochodów osobowych. Na pokładzie znajdzie się miejsce dla prawie
1000 pasażerów w 216 kabinach.
Nie wiadomo jeszcze, jaką nazwę nosić będzie nowy prom. Jednostka powstaje we włoskiej stoczni Visentini.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów