PMK
Katarskie, państwowe Qatar Petroleum i koncern Shell stworzyły spółkę joint venture, by wspólnie świadczyć usługi bunkrowania LNG.
Nowa firma skoncentruje się na zakupach LNG, tworzeniu infrastruktury bunkrowania LNG (zbiorniki magazynowe i bunkrowe) w różnych strategicznych lokalizacjach na całym świecie oraz ułatwianiu sprzedaży LNG jako paliwa morskiego klientom końcowym.
- Uważamy, że bunkrowanie LNG jest obiecującym rozwiązaniem dla branży żeglugowej w świetle stale zmieniającego się otoczenia regulacyjnego i ważną szansą na wzmocnienie pozycji LNG jako źródła czystej energii, szczególnie w transporcie morskim - powiedział Saad Sherida Al-Kaabi, dyrektor generalny Qatar Petroleum.
Al-Kaabi dodał, że spodziewa się znacznego wzrostu zapotrzebowania na bunkrowanie LNG w nadchodzących latach, przy czym potencjał ten może osiągnąć 35 milionów ton rocznie do 2035 roku.
Stworzenie joint venture wpisuje się w strategię Qatar Petroleum rozszerzenia działalności na rynku LNG. Na początku tego miesiąca firma podpisała długoterminową umowę na usługi rozładunku LNG dla terminalu LNG Zeebrugge z Fluxys Belgium.
Na początku tego roku Qatar Petroleum ogłosiło przetarg na budowę ponad 100 gazowców LNG w następnej dekadzie.
Firma Wave LNG Solutions LLC została założona przez Qatar Petroleum w celu rozwoju rynku i inwestycji w LNG jako paliwo transportowe, szczególnie dla sektora transportu morskiego. Shell Gas & Power jest częścią Royal Dutch Shell odpowiedzialnej za handel energią i gazem ziemnym.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym