Malezyjski gigant energetyczny Petronas oficjalnie rozpoczął działalność związaną z bunkrowaniem LNG, kończąc swoją pierwszą operację bunkrowania w Pasir Gudang w malezyjskim Johor.
Dzięki współpracy z Titan LNG, holenderskim dostawcą rozwiązań do bunkrowania LNG działającym w Europie, operacja obejmowała transfer LNG metodą ze statku na statek z Avenir Advantage, pierwszego statku do bunkrowania LNG firmy Petronas, na SIEM Aristotle.
Pod marką PETRONAS Marine Avenir Advantage o pojemności 7500 m3 będzie oferował usługi bunkrowania LNG, aby promować wykorzystanie skroplonego gazu ziemnego jako czystszego paliwa morskiego. Będzie to również pierwszy dedykowany LBV obsługujący klientów w Azji Południowo-Wschodniej.
Komentując rozpoczęcie działalności Petronas w zakresie bunkrowania LNG, wiceprezes wykonawczy firmy i dyrektor generalny ds. gazu i nowej energii, Adnan Zainal Abidin, powiedział: „Dzięki LBV i strategicznej lokalizacji naszych obiektów regazyfikacji w Pengerang, Johor i Sungai Udang , Malakka, wzmocniliśmy pozycję Malezji jako centrum bunkrowania LNG, które zapewnia niezawodne i konkurencyjne cenowo rozwiązania w zakresie czystej energii ”.
Dodał, że statek do bunkrowania LNG może również służyć jako zbiornikowiec LNG do dostarczania do małych ośrodków zapotrzebowania na gaz, niedostępnych dla dużych konwencjonalnych statków LNG.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów