Globalna firma energetyczna Shell poinformowała w środę o pierwszej w Porcie Gibraltar operacji bunkrowania statku wycieczkowego paliwem LNG. Bunkrowanie zostało przeprowadzone we współpracy z Royal Caribbean Group, Anthony Veder i Zarządem Portu Gibraltar. Statkiem bunkrującym był zbudowany w Gdańsku Coral Methane.
Jak napisał w poście na portalu LinkedIn Tahir Faruqui - globalny szef downstream LNG w Shell Trading, firma zabunkrowała statek Silver Nova w LNG na Gibraltarze 24 września.
Statek Silver Nova jest pierwszym z przyszłej linii statków klasy Nova dla Silversea Cruises z siedzibą w Monako. Statek niedawno rozpoczął swój dziewiczy rejs.
Warto podkreślić, że w operacji wziął udział statek bunkrujący zbudowany w 2009 r. w Stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku jako uniwersalny gazowiec. Coral Methane w 2018 roku został przebudowany na bunkierkę LNG. Statek ma 118 m długości, 19 m szerokości i 7 500 m3 ładowności. Na statku zamontowane są pędniki azymutalne Azipull, gwarantujące bunkierce dużą zwrotność przy niskim zużyciu paliwa.
Firma podkreśliła, że operacja ta pokazuje zaangażowanie Shell w rozwój Gibraltaru jako kluczowego centrum bunkrowania LNG, oferującego usługi bunkrowania zarówno w porcie, jak i na kotwicowisku.
Na chwilę obecną LNG pozostaje dominującym alternatywnym paliwem, z dostawami w prawie wszystkich głównych miejscach bunkrowania.
W ramach swojej strategii dekarbonizacji, Royal Caribbean Group zakończyła niedawno testy biopaliw w Europie. Firma rozpoczęła testowanie biopaliw w zeszłym roku, a tego lata rozszerzyła testy w Europie na dwa dodatkowe statki - Royal Caribbean International's Symphony of the Seas i Celebrity Cruises's Celebrity Apex.
Testowane zrównoważone mieszanki biopaliw zostały wyprodukowane poprzez oczyszczenie surowców odnawialnych, takich jak oleje odpadowe i tłuszcze, i połączenie ich z olejem opałowym w celu stworzenia alternatywnego paliwa, które jest czystsze i bardziej zrównoważone. Są one akredytowane przez International Sustainability and Carbon Certification (ISCC).
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu