Globalna firma energetyczna Shell poinformowała w środę o pierwszej w Porcie Gibraltar operacji bunkrowania statku wycieczkowego paliwem LNG. Bunkrowanie zostało przeprowadzone we współpracy z Royal Caribbean Group, Anthony Veder i Zarządem Portu Gibraltar. Statkiem bunkrującym był zbudowany w Gdańsku Coral Methane.
Jak napisał w poście na portalu LinkedIn Tahir Faruqui - globalny szef downstream LNG w Shell Trading, firma zabunkrowała statek Silver Nova w LNG na Gibraltarze 24 września.
Statek Silver Nova jest pierwszym z przyszłej linii statków klasy Nova dla Silversea Cruises z siedzibą w Monako. Statek niedawno rozpoczął swój dziewiczy rejs.
Warto podkreślić, że w operacji wziął udział statek bunkrujący zbudowany w 2009 r. w Stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku jako uniwersalny gazowiec. Coral Methane w 2018 roku został przebudowany na bunkierkę LNG. Statek ma 118 m długości, 19 m szerokości i 7 500 m3 ładowności. Na statku zamontowane są pędniki azymutalne Azipull, gwarantujące bunkierce dużą zwrotność przy niskim zużyciu paliwa.
Firma podkreśliła, że operacja ta pokazuje zaangażowanie Shell w rozwój Gibraltaru jako kluczowego centrum bunkrowania LNG, oferującego usługi bunkrowania zarówno w porcie, jak i na kotwicowisku.
Na chwilę obecną LNG pozostaje dominującym alternatywnym paliwem, z dostawami w prawie wszystkich głównych miejscach bunkrowania.
W ramach swojej strategii dekarbonizacji, Royal Caribbean Group zakończyła niedawno testy biopaliw w Europie. Firma rozpoczęła testowanie biopaliw w zeszłym roku, a tego lata rozszerzyła testy w Europie na dwa dodatkowe statki - Royal Caribbean International's Symphony of the Seas i Celebrity Cruises's Celebrity Apex.
Testowane zrównoważone mieszanki biopaliw zostały wyprodukowane poprzez oczyszczenie surowców odnawialnych, takich jak oleje odpadowe i tłuszcze, i połączenie ich z olejem opałowym w celu stworzenia alternatywnego paliwa, które jest czystsze i bardziej zrównoważone. Są one akredytowane przez International Sustainability and Carbon Certification (ISCC).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów