29 września 2023 r. wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk podsumował działania Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” SA w zakresie odzyskiwania terenów stoczniowych, które w wyniku niewłaściwych działań właścicielskich stocznia utraciła przed 2015 r.
Sprawnie przeprowadzone negocjacje Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” z firmą Vestas Manufacturing Poland 2 doprowadziły do zawarcia korzystnego porozumienia, w ramach którego 20 lipca 2023 r. zostały podpisane trzy umowy mające na celu dalszą reintegrację majątkową stoczni.
— To historyczne porozumienie otworzyło przed Morską Stocznią Remontową „Gryfia” nowe perspektywy rozwoju, umacniając pozycję stoczni na arenie międzynarodowej. Dziękuję wszystkim zaangażowanym stronom za współpracę i wzajemne zaufanie. Jestem przekonany, że każde działanie będące wynikiem tego porozumienia przyczyni się do dalszego rozwoju przemysłu stoczniowego w Polsce oraz umocnienia MSR „Gryfia” jako lidera w branży — powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
15 września 2023 r. weszły w życie zawarte w umowach postanowienia, w efekcie których Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” stanie się dzierżawcą części terenów należących do firmy Vestas Manufacturing Poland 2, w obrębie których posadowiony jest dok nr 5 stoczni. Dzięki temu zapewnione zostało stabilne i bezpieczne funkcjonowanie MSR „Gryfia” SA przez kolejne 25 lat.
Ponadto rozpoczął się proces odkupienia przez Morską Stocznię Remontową „Gryfia” od Vestas Manufacturing Poland 2 dwóch nadbrzeży: Kaszubskiego i Łańcuchowego o łącznej długości przekraczającej 400 metrów wraz z terenem o powierzchni 1,2 ha. Działanie to stanowi istotny krok w procesie odbudowy majątku stoczni.
Obie strony realizują również umowę o dobrym sąsiedztwie, obejmującą m.in. wzajemne oddziaływania, komunikację, zobowiązania stron jako pracodawców oraz wspólne inwestycje.
Potrójne zderzenie rosyjskich statków w Cieśninie Kerczeńskiej
Fincantieri woduje fregatę Spartaco Schergat. To dzewiąta jednostka z międzynarodowej serii FREMM w Marina Militare
Kobiety branży morskiej przejmują stery. Otwarcie projektu Women can Sea
Icon of the Seas gotowy na swój pierwszy rejs. Największy wycieczkowiec został przekazany armatorowi
Windcat rozszerza swoją flotę CSOV do pięciu statków z Damen Shipyards
Położenie stępki pod ORP Wicher planowane wstępnie na 31 stycznia. To kolejny etap programu "Miecznik"