29 września 2023 r. wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk podsumował działania Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” SA w zakresie odzyskiwania terenów stoczniowych, które w wyniku niewłaściwych działań właścicielskich stocznia utraciła przed 2015 r.
Sprawnie przeprowadzone negocjacje Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” z firmą Vestas Manufacturing Poland 2 doprowadziły do zawarcia korzystnego porozumienia, w ramach którego 20 lipca 2023 r. zostały podpisane trzy umowy mające na celu dalszą reintegrację majątkową stoczni.
— To historyczne porozumienie otworzyło przed Morską Stocznią Remontową „Gryfia” nowe perspektywy rozwoju, umacniając pozycję stoczni na arenie międzynarodowej. Dziękuję wszystkim zaangażowanym stronom za współpracę i wzajemne zaufanie. Jestem przekonany, że każde działanie będące wynikiem tego porozumienia przyczyni się do dalszego rozwoju przemysłu stoczniowego w Polsce oraz umocnienia MSR „Gryfia” jako lidera w branży — powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
15 września 2023 r. weszły w życie zawarte w umowach postanowienia, w efekcie których Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” stanie się dzierżawcą części terenów należących do firmy Vestas Manufacturing Poland 2, w obrębie których posadowiony jest dok nr 5 stoczni. Dzięki temu zapewnione zostało stabilne i bezpieczne funkcjonowanie MSR „Gryfia” SA przez kolejne 25 lat.
Ponadto rozpoczął się proces odkupienia przez Morską Stocznię Remontową „Gryfia” od Vestas Manufacturing Poland 2 dwóch nadbrzeży: Kaszubskiego i Łańcuchowego o łącznej długości przekraczającej 400 metrów wraz z terenem o powierzchni 1,2 ha. Działanie to stanowi istotny krok w procesie odbudowy majątku stoczni.
Obie strony realizują również umowę o dobrym sąsiedztwie, obejmującą m.in. wzajemne oddziaływania, komunikację, zobowiązania stron jako pracodawców oraz wspólne inwestycje.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii