• <
mewo_2022

Stocznia Szczecińska „Wulkan” będzie zaangażowana w budowę należącej do RWE morskiej farmy wiatrowej Thor o mocy 1000 MW

kw

19.09.2023 23:40
Strona główna Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas Stocznia Szczecińska „Wulkan” będzie zaangażowana w budowę należącej do RWE morskiej farmy wiatrowej Thor o mocy 1000 MW

Partnerzy portalu

Fot. GospodarkaMorska.pl

Stocznia Szczecińska „Wulkan” ogłasza swoje zaangażowanie w budowę morskiej farmy wiatrowej Thor o mocy 1000 MW należącej do RWE. Na podstawie niedawno podpisanej umowy z Dajin Offshore, Stocznia „Wulkan” odpowiedzialna jest za dostawę pakietów platform wewnętrznych.

Zakład Stoczni Szczecińskiej „Wulkan” jest dobrze przygotowany zarówno do produkcji pośrednich, jak i dużych konstrukcji stalowych

„Jesteśmy usatysfakcjonowani i dumni, że jesteśmy częścią zespołu budowy Farmy Wiatrowej Thor. To wielka szansa dla naszej Stoczni i zespołu na dalszy rozwój kompetencji przed nadchodzącymi nowymi wyzwaniami i projektami z branży offshore” – powiedział Marek Opowicz, Prezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”.

O Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”


Stocznia Szczecińska „Wulkan” to duża stocznia położona na Pomorzu Zachodnim, na południe od Morza Bałtyckiego. Stocznia jest dostawcą działającym na całym świecie w zakresie produkcji konstrukcji stalowych dla branży morskiej, offshore i onshore. Strategia Stoczni „Wulkan” jest silnie powiązana z kluczowymi aktywami, które są dedykowane dla kompletnych dużych statków i konstrukcji stalowych o masie jednostkowej do 4500 ton. W ramach planu morskiej stoczni wiatrowej planuje się budowę morskich podstacji wiatrowych, a także innych wielkogabarytowych komponentów offshore na rynek europejski i amerykański. Działalność stoczniowa skupi się na flocie handlowej, a także statkach do obsługi morskiej energetyki wiatrowej, takich jak statki typu „Walk to Work”.

Kluczowe atuty stoczni:

  • 1 platforma do montażu i załadunku roro lub SPMT do 4500 ton,
  • 2 półsuche pochylnie do budowy nowych statków,
  • 600 m nabrzeży do wyposażania i załadunku,
  • 10 000 m2 hal do śrutowania i malowania certyfikowane przez FROSIO,
  • 80 000 m2 hal produkcyjnych z suwnicami o udźwigu 60-240 ton.

Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.