W szczecińskim zakładzie trwa budowa jednostki, która powstaje we współpracy z firmą G+K Steelcon, Specjalizującej się w produkcji i montażu konstrukcji aluminiowych oraz stalowych na potrzeby przemysłu stoczniowego, ciężkiego i budownictwa wodnego. Patrolowiec (Offshore Patrol Vessel, OPV), powstaje na zlecenie niemieckiej stoczni Fassmer.
Obok rozbudowy marynarki wojennej rząd w Berlinie dąży do modernizacji swojej formacji ochrony wybrzeża (Küstenwache des Bundes). Szereg zleceń w tej kwestii realizuje Fassmer, mający swój zakład w Berne. Jedno z przedsięwzięć jest realizowane obecnie w Stoczni Szczecińskiej Wulkan, dotyczące jednostki, którą będzie użytkował niemiecki federalny urząd celny (Beschaffungsamt der Bundeszollverwaltung) w barwach wspomnianej formacji morskiej. Podpisanie kontraktu nastąpiło pod koniec 2022 roku, natomiast położenie stępki miało miejsce 8 marca 2023 roku w jej hali produkcyjnej. W uroczystości brali udział przedstawiciele zaangażowanych firm oraz instytucji.
Pierwotnie prace nad montażem kadłuba miały się zakończyć w czerwcu br. Obecnie trwa jego składanie na pochylni Wulkan. Jak podała firma, ma 64 metry długości. Gdy zostanie ukończony, zostanie dostarczony zleceniodawcy, gdzie rozpocznie się dalszy etap prac związany z doposażaniem jednostki. Po zakończeniu budowy będzie mogła realizować obowiązki zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Dotyczy to zadań patrolowych, monitorowania morskiej granicy oraz wsparcia w operacjach ratowniczych. Docelowo ma mieć wtedy 65,9 metra długości, osiągać prędkość między 22-26 węzłów (z napędem w postaci czterech silników wysokoprężnych MTU) oraz posiadać załogę liczącą ok. 14 osób.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów