Polska Grupa Zbrojeniowa poinformowała, że zgodnie z umowami podpisanymi 24 czerwca 2022 roku z Komendą Portu Wojennego Świnoujście, konsorcjum w składzie PGZ, PGZ Stocznia Wojenna oraz Stocznia Remontowa Nauta zrealizuje naprawy główne i dokowe dwóch trałowców bazowych projektu 207P (typu Gardno), tj. ORP Necko (639) i ORP Nakło (640) oraz trałowca 207M (typu Mamry), tj. ORP Mamry (643).
Remonty dwóch pierwszych jednostek ORP Nakło i ORP Necko już trwają, a renowacja pierwszego z nich zbliża się ku końcowi. Projekt idzie w na tyle dobrym kierunku, że remont trzeciej jednostki - ORP Mamry rozpocznie się dwa miesiące przed planowanym terminem.
Do pirsu w PGZ Stocznia Wojenna już zacumował ORP Mamry, który właśnie tam przejdzie renowację główną i dokową. Prace skupią się przede wszystkim na wymianie wyeksploatowanego radzieckiego silnika i agregatów prądotwórczych na nowoczesne, renomowanych producentów zachodnich.
Oprócz nowych silników, w trałowcach są montowane nowe systemy nawigacyjne oraz układy automatyki sterowania napędem głównym, elektrownią i systemami pokładowymi
Okręty projektu 207 to jednostki o ograniczonym polu magnetycznym, przeznaczone do realizacji zadań z zakresu wykrywania i neutralizacji zagrożenia minowego. Niską magnetyczność okrętów uzyskano w znaczącym stopniu dzięki zastosowaniu w konstrukcji kadłuba i pokładówki laminatu poliestrowo-szklanego (LPS). Jednostki powstały w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni, której kontynuatorem jest PGZ Stocznia Wojenna.
Prawie dwa miesiące przed planowanym terminem do pirsu w #PGZSW zacumował ORP Mamry, gdzie przejdzie naprawę główną i dokową. Prace realizuje konsorcjum w składzie PGZ S.A., PGZ Stocznia Wojenna sp. z o.o. oraz Stocznia Remontowa Nauta S.A.@MarWojRP @MON_GOV_PL pic.twitter.com/m50E7lBjkg
— Polska Grupa Zbrojeniowa🇵🇱 (@PGZ_pl) August 29, 2023
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów