Belgijski specjalista w zakresie pogłębiania, firma DEME, wprowadziły do swojej floty napędzaną LNG pogłębiarkę ssącą (CSD) Spartacus.
Firma poinformowała w krótkim oświadczeniu za pośrednictwem swoich kanałów mediów społecznościowych, że nowo zbudowany Spartacus bunkrował LNG w stoczni Royal IHC.
Holenderski dostawca usług skroplonego gazu ziemnego, Titan LNG, przeprowadził w stoczni operację bunkrowania metodą ze statku na statek.
DEME poinformowało, że było to nie tylko pierwsze w historii bunkrowanie CSD LNG w jego flocie, ale także pierwszy taki przypadek na świecie.
Dzięki silnikom dwupaliwowym i mocy zainstalowanej wynoszącej 44 180 kW Spartacus będzie w stanie ciąć twardsze gleby z prędkościami, które wcześniej nie były możliwe, i pogłębiać na wodach do 45 m.
Jest to również jeden ze statków dual-fuel we flocie DEME. Podkreśla inwestycje firmy w dążenie do neutralności klimatycznej do 2050 r.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów