PMK
Armatorzy są zmuszeni czekać dłużej i płacić więcej za bunkrowanie w azjatyckim porcie Singapur. Powodem jest wejście od nowego roku nowych przepisów odnośnie zawartości siarki w paliwach.
Dostępność bunkierek zmalała, ponieważ ich zbiorniki są przeczyszczane, dzięki czemu będą w stanie przewozić paliwa zgodnie z nowymi przepisami, znanymi jako IMO 2020, które wchodzą w życie 1 stycznia. Według anonimowych firm spedycyjnych i brokerów wynajęcie bunkierki zajmuje około dwóch tygodni zamiast zwykłych pięciu dni.
Właściciele statków powiedzieli, że zostali również poproszeni o zapłacenie więcej ze względu na niedobór barek, a premie za olej napędowy o wysokiej zawartości siarki w porównaniu z cenami referencyjnymi w Singapurze podwoją się do 8 do 10 USD za tonę od września. Inny właściciel statku powiedział, że nie doświadczył opóźnień, ale musiał zapłacić więcej.
Dłuższe czasy oczekiwania zwiększają natężenie ruchu w Cieśninie Malakka u stóp Singapuru. Znajdziemy tam obecnie flotyllę tankowców z zasobami paliwa o niskiej zawartości siarki, które jest zgodne z przepisami IMO 2020.
- Można zauważyć dużo chaosu tuż przed zmianą przepisów - powiedział Randy Giveans, analityk w Jefferies LLC w Houston.
Urząd Morski i Portowy Singapuru poinformował, że czyszczenie zbiorników bunkierek odbywa się stopniowo. Władze ściśle współpracują z zainteresowanymi stronami z branży nad płynnym przejściem na dostawy paliwa zgodnego z wymogami.
Koszt oleju napędowego o wysokiej zawartości siarki w Singapurze spadł o 47% od połowy września, zgodnie z cenami Cockett Marine, ponieważ będzie on zabroniony zgodnie z nowymi przepisami, chyba że statki będą wyposażone w płuczki zmniejszające zanieczyszczenie.
Istnieje kilka alternatyw, aby pokonać zatory, ponieważ pobliskie porty w Malezji przygotowują się również do zmiany przepisów i czyszczenia swoich statków bunkrowych.
- Wyraźnie widzimy wpływ na infrastrukturę bunkrowania - powiedział Rahul Kapoor, szef badań morskich w IHS Markit w Singapurze.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody