PMK
Kairos, uważana za największą na świecie bunkierkę LNG, zakończyła pierwsze bunkrowanie LNG ze statku na statek w Rostocku. Stanowi to drugą tego typu operację w Niemczech.
22 stycznia Kairos o powierzchni 7500 m3 dostarczył paliwo na morską jednostkę instalacyjną nowej generacji DEME Orion – podał Nauticor, dostawca LNG.
Orion jest obecnie w budowie w stoczni Liebherr w porcie w Rostocku, gdzie jest wyposażony w żuraw o masie 5000 ton. Jest to piąty dodatek dwupaliwowy we flocie DEME.
- Po przeprowadzeniu pierwszego transferu LNG między statkami w Niemczech zaledwie kilka tygodni temu w Brunsbüttel, z przyjemnością rozpoczynamy współpracę z najnowszym statkiem dołączającym do floty DEME - powiedział Jan Schubert, starszy kierownik sprzedaży i rozwoju biznesu w Nauticor.
- To pierwsza operacja bunkrowania LNG między statkami w Porcie w Rostocku. Podkreśla to dostępność LNG w kolejnym ważnym porcie w Europie Północno-Zachodniej, co jeszcze bardziej zmniejsza przeszkody dla firm decydujących się korzystać z paliw alternatywnych, a ostatecznie uczynić transport bardziej zrównoważonym – dodał Schubert.
- Ta operacja znacznie wzmacnia klaster LNG w Rostocku i jest istotnym rozszerzeniem usług oferowanych przez port. Paliwa przyjazne dla środowiska, takie jak LNG, oraz przemysł żeglugowy napędzany zrównoważonym rozwojem będą kształtować nasz port w dłuższej perspektywie - skomentował Jens A. Scharner, dyrektor zarządzający Rostock Port GmbH.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody