PMK
Chińska stocznia Keppel Nantong zwodowała bunkierkę skroplonego gazu ziemnego dla singapurskiego FueLNG, wspólnego przedsięwzięcia Keppel Offshore & Marine i Shell Eastern Petroleum.
Statek jest pierwszą singapurską bunkierką LNG i został zwodowany 28 maja.
Według FueLNG budowa bunkrującego statku LNG o pojemności 7500 m sześc. „przebiegła gładko” i ma zostać ukończona w czwartym kwartale tego roku.
Bunkrowanie pozwoli firmie jako pierwszej w Singapurze świadczyć regularne usługi bunkrowania LNG w tamtejszym porcie.
Budowa jednostki wspiera inicjatywy realizowane przez Urząd Morski i Portowy Singapuru w celu osiągnięcia przez Singapur pozycji globalnego węzła bunkrowania LNG.
Statkiem, który będzie mógł być zasilany zarówno LNG, jak i morskim olejem napędowym, będzie zarządzał japoński K-Line w ramach umowy podpisanej w ubiegłym roku. Jednostka została opracowana na podstawie projektu Keppel O&M, Keppel Marine i Deepwater Technology.
Kluczowe cechy bunkierki obejmują dużą zwrotność, która umożliwia bunkrowanie bez pomocy holownika, kompatybilność z szeroką gamą jednostek pływających, a także systemy napędu i zarządzania energią, które optymalizują zużycie paliwa.
Statek ma zakres napełnienia LNG do 1000 cbm na godzinę i jest w stanie dostarczać schłodzone paliwo do różnych typów statków na wysokościach od 3 metrów do 23 metrów nad poziomem wody.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody