PMK
Hiszpański armator promowy, Baleària, uruchomiła dostawy skroplonego gazu ziemnego do Portu Walencja. Będzie to system bunkrowania MTTS, polegający na transferze paliwa z kilku cystern na statek.
Podczas operacji przeprowadzonej 29 grudnia użyto dwóch ciężarówek o prędkości transferu 95 m3 na godzinę, dzięki czemu rozładunek zakończono w 55 minut. Gaz ziemny został dostarczony do inteligentnego promu, Hypatia de Alejandría, który obecnie działa na trasie między Walencją, Ibizą i Palmą.
Szybki system bunkrowania umożliwia jednoczesną pracę kilku cystern, dostarczając LNG na statek. W porównaniu z tradycyjną metodą TTS, w której używana jest jedna ciężarówka, MTTS jest znacznie szybszy.
W listopadzie 2019 roku Baleària przeprowadziła pierwsze bunkrowanie LNG metodą MTTS w Hiszpanii we współpracy z CMC Cerezuela i ESK. Metodę dostawy MTTS przetestowano w porcie Huelva przy użyciu promu Marie Curie.
Baleària pracuje nad projektami związanymi z LNG od 2012 roku i jest członkiem-założycielem Iberyjskiego Stowarzyszenia Gazu Ziemnego dla Mobilności (GASNAM). Firma żeglugowa zainwestowała 200 mln EUR w budowę Hypatia de Alejandría i Marie Curie, dwóch ekologicznych, inteligentnych statków, o których mówi się, że są pierwszymi napędzanymi gazem promami pasażerskimi RoRo działającymi na Morzu Śródziemnym.
Co więcej, firma rozpoczęła projekt konwersji sześciu swoich statków do eksploatacji LNG. W ramach całkowitej inwestycji w wysokości 380 mln euro Baleària będzie miała w swojej flocie dziewięć statków napędzanych LNG w nadchodzącym okresie.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek