Operator terminala Hamina LNG poinformował, że rozpoczął działalność komercyjną po ukończeniu pełnego rozruchu instalacji.
Jak czytamy w komunikacie, procedura schładzania oraz testy uruchomienia systemów i urządzeń przebiegły pomyślnie.
Terminal Hamina LNG jako prywatna inwestycja świadczy usługi magazynowania LNG o pojemności 30 000 m3 oraz regazyfikacji i wtłaczania do fińskiej sieci przesyłowej gazu sięgając wydajności 4 800 MWh dziennie. Inne usługi obejmują załadunek LNG na ciężarówki, rozładunek i załadunek statków oraz bunkrowanie statków.
Terminal Hamina jest pierwszym terminalem importowym LNG w Finlandii podłączonym do sieci przesyłowej. Przy obecnej zdolności regazyfikacji i wtłaczania, z terminalu do sieci przesyłowej można wtłoczyć około 1,7 TWh gazu ziemnego rocznie.
Hamina LNG znajduje się w południowo-wschodniej Finlandii, w porcie Hamina nad Morzem Bałtyckim. Fiński operator chwali się korzystną lokalizacją. Infrastruktura znajduje się 17 km od portu Kotka, 140 km od portu w Helsinkach i 180 km od portu Tallinn, mając na uwadze drogę morską. Drogą lądową należy przejechać 140 km od strony Helsinek.
Hamina LNG jest spółką joint venture zawartą pomiędzy Hamina Energy, estońską firmą energetyczną Alexela i fińską firmą technologiczną Wärtsilä.
Hamina Energy jest miejską spółką dystrybuującą energię, obsługującą region Hamina w zakresie dostaw energii elektrycznej, ciepła i gazu oraz innych usług. Z kolei Alexela jest prywatną firmą z bogatym doświadczeniem w zakresie ropy naftowej, petrochemii i gazów płynnych, zdobytym podczas realizacji projektów terminalowych typu greenfield w Estonii, Rosji i Norwegii. Wärtsilä jest światowym liderem w dziedzinie inteligentnych technologii dla rynków energetycznych i morskich.
Źródło: Hamina LNG
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej