Operator terminala Hamina LNG poinformował, że rozpoczął działalność komercyjną po ukończeniu pełnego rozruchu instalacji.
Jak czytamy w komunikacie, procedura schładzania oraz testy uruchomienia systemów i urządzeń przebiegły pomyślnie.
Terminal Hamina LNG jako prywatna inwestycja świadczy usługi magazynowania LNG o pojemności 30 000 m3 oraz regazyfikacji i wtłaczania do fińskiej sieci przesyłowej gazu sięgając wydajności 4 800 MWh dziennie. Inne usługi obejmują załadunek LNG na ciężarówki, rozładunek i załadunek statków oraz bunkrowanie statków.
Terminal Hamina jest pierwszym terminalem importowym LNG w Finlandii podłączonym do sieci przesyłowej. Przy obecnej zdolności regazyfikacji i wtłaczania, z terminalu do sieci przesyłowej można wtłoczyć około 1,7 TWh gazu ziemnego rocznie.
Hamina LNG znajduje się w południowo-wschodniej Finlandii, w porcie Hamina nad Morzem Bałtyckim. Fiński operator chwali się korzystną lokalizacją. Infrastruktura znajduje się 17 km od portu Kotka, 140 km od portu w Helsinkach i 180 km od portu Tallinn, mając na uwadze drogę morską. Drogą lądową należy przejechać 140 km od strony Helsinek.
Hamina LNG jest spółką joint venture zawartą pomiędzy Hamina Energy, estońską firmą energetyczną Alexela i fińską firmą technologiczną Wärtsilä.
Hamina Energy jest miejską spółką dystrybuującą energię, obsługującą region Hamina w zakresie dostaw energii elektrycznej, ciepła i gazu oraz innych usług. Z kolei Alexela jest prywatną firmą z bogatym doświadczeniem w zakresie ropy naftowej, petrochemii i gazów płynnych, zdobytym podczas realizacji projektów terminalowych typu greenfield w Estonii, Rosji i Norwegii. Wärtsilä jest światowym liderem w dziedzinie inteligentnych technologii dla rynków energetycznych i morskich.
Źródło: Hamina LNG
Europa importuje rekordowe wolumeny norweskiego gazu
Morska podstacja dla bałtyckiego projektu Baltic Eagle opuściła Belgię
Amerykański sen o offshore wind zagrożony – połowa projektów z opóźnieniami
Pierwsza aukcja dla offshore wind w Portugalii pod koniec roku. Celem 10 GW do 2030 roku
Zgoda UOKiK na wspólne spółki offshore Orsteda i ZE PAK
Global Maritime – dziesięć kampanii na południu Morza Północnego w trzy lata