Do Stanów Zjednoczonych dotarło zanieczyszczone paliwo żeglugowe. Tej wiosny sprawiło ono problemy przynajmniej kilkunastu jednostkom na południowo-wschodnim wybrzeżu.
Według Lloyd's Register i VPS silniki przynajmniej 12 jednostek pływających z amerykańskiego wybrzeża Zatoki Meksykańskiej zostało tej wiosny uszkodzonych w efekcie zabunkrowania zanieczyszczonego paliwa żeglugowego. Aż u jedenastu z nich spowodowało to utratę mocy lub całości napędu podczas rejsu. Zgłaszano przeważnie awarie pomp paliwowych i wtryskiwaczy.
Problem ten wrócił do regionu po około 5 latach od ostatnich zarejestrowanych zdarzeń o podobnym charakterze.
W zanieczyszczonym paliwie pochodzącym od różnych dostawców VPS, która zajmuje się badaniem paliw, stwierdziła wysoki poziom chemicznego dicyklopentadienu i związków pokrewnych. Lloyd's Register powołał się natomiast na inne badania, które nie dość, że potwierdziły wyniki testów VPS, to odnalazły w sprawdzanych próbkach inne mieszanki nie będące częścią procesu rafineryjnego, które zostały zidentyfikowane jako „chemiczne produkty odpadowe”.
fot. Depositphotos
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem