Do Stanów Zjednoczonych dotarło zanieczyszczone paliwo żeglugowe. Tej wiosny sprawiło ono problemy przynajmniej kilkunastu jednostkom na południowo-wschodnim wybrzeżu.
Według Lloyd's Register i VPS silniki przynajmniej 12 jednostek pływających z amerykańskiego wybrzeża Zatoki Meksykańskiej zostało tej wiosny uszkodzonych w efekcie zabunkrowania zanieczyszczonego paliwa żeglugowego. Aż u jedenastu z nich spowodowało to utratę mocy lub całości napędu podczas rejsu. Zgłaszano przeważnie awarie pomp paliwowych i wtryskiwaczy.
Problem ten wrócił do regionu po około 5 latach od ostatnich zarejestrowanych zdarzeń o podobnym charakterze.
W zanieczyszczonym paliwie pochodzącym od różnych dostawców VPS, która zajmuje się badaniem paliw, stwierdziła wysoki poziom chemicznego dicyklopentadienu i związków pokrewnych. Lloyd's Register powołał się natomiast na inne badania, które nie dość, że potwierdziły wyniki testów VPS, to odnalazły w sprawdzanych próbkach inne mieszanki nie będące częścią procesu rafineryjnego, które zostały zidentyfikowane jako „chemiczne produkty odpadowe”.
fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów