Francuski operator promowy, Brittany Ferries, przeprowadził odpowiednie testy przed przybyciem w 2022 roku do hiszpańskiego Portu Bilbao, promu Salamanca napędzanego LNG.
Salamanca to siostrzany statek Galicii, nazywanego najnowocześniejszym promem we francuskiej firmie. Wyczarterowana od Steny RoRo jednostka, została zwodowana w styczniu tego roku.
Prom będzie obsługiwał długodystansowe trasy pomiędzy Hiszpanią, a Wielką Brytanią. Dzięki napędowi LNG jednostka ma emitować 46 procent mniej CO2 na pasażera.
Aby przygotować się na jego przybycie, zarząd portu w Bilbao prowadzi prace remontowe na nabrzeżu, a hiszpańska firma energetyczna Repsol buduje stację do dostarczania LNG. Brittany Ferries przeprowadza ostatnie testy techniczne w Galicji, aby przygotować się do przybycia do Salamanki.
Salamanca będzie pierwszym statkiem gazowym Brittany Ferries, który zawinie do portu w Bilbao. W 2023 roku ma dołączyć do niego kolejny prom - Santoña.
Długi na 215 metrów statek o ładowności 42 000 ton i będzie jednym z największych statków, jakie firma kiedykolwiek obsługiwała. Będzie mógł przewozić do 1015 pasażerów, samochody osobowe i ciężarowe.
Salamanca oznacza znaczne oszczędności w zużyciu paliwa i emisji, obiecując 10-procentową poprawę pojemności pasażerskiej i 28-procentowy wzrost przestrzeni ładunkowej.
Galicia, Salamanca i Santoña to trzy statki klasy E-Flexer z dziewięciu zamówionych przez Stena RoRo w chińskiej stoczni CMI Jinling (Weihai).
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk