• <
PZT_1100x200_gif_2020

Titan LNG ochrzcił pierwszą europejską barkę do bunkrowania LNG

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Titan LNG ochrzcił pierwszą europejską barkę do bunkrowania LNG
Titan LNG ochrzcił pierwszą europejską barkę do bunkrowania LNG - GospodarkaMorska.pl

PMK

30.06.2019 Źródło: własne

Barka do bunkrowania gazu LNG, FlexFueler001, została ochrzczona 26 czerwca w Porcie Amsterdam. Jednostka należąca do Titan LNG będzie działać w regionie Amsterdamu, Rotterdamu i Antwerpii.

- Chcielibyśmy podziękować Kooiman Marine Group, Cryovat i MSN za urzeczywistnienie tego projektu. Dziękujemy także Beequipowi, AKEF i Prowincji Północnej Holandii za pomoc w finansowaniu. Doceniamy wreszcie port w Amsterdamie za to, że stanie się portem macierzystej jednostki - skomentował Niels den Nijs, dyrektor generalny Titan LNG.

- Jesteśmy bardzo podekscytowani FlexFuelerem, który umożliwia bunkrowanie LNG za pomocą barki wokół naszego portu. Jest to pierwsza dedykowana barka LNG w Europie i pomaga nam zrealizować nasze ambicje, aby stać się jednym z najbardziej czystych i zrównoważonych portów na świecie - powiedział Femke Brenninkmeijer, dyrektor ds. energii, cargo i offshore w Porcie Amsterdamie.

Barka FlexFueler001 przeprowadziła już swoje pierwsze bunkrowanie w Porcie Rotterdam. 14 czerwca paliwo zostało dostarczone na statek należący do armatora Norlines.

Tym samym Titan LNG stało się pierwszą firmą, która jest w stanie dostarczać paliwo LNG za pomocą śródlądowej barki wodnej. Pozwolenie na operację bunkrowania dla Portu Rotterdam zostało przyznane spółce w maju przez towarzystwo IAPH.

FlexFueler001 to dopiero pierwsza z serii tych jednostek. Siostrzany FlexFueler002 znajduje się obecnie w budowie i trafi do Titan LNG w połowie 2020 roku. Konstrukcja trzeciej barki zostanie ogłoszona w najbliższych miesiącach.

Jednostki Kvitnos i Kvitbjorn, należace do Norlines, co tydzień zawijają do Rotterdamu. W tym samym czasie będą tankować paliwo z barki FlexFueler001.

- Jesteśmy zadowoleni, że możemy bunkrować LNG poza terminalem. Oszczędza nam to czasu, ponieważ nie jesteśmy już uzależnieni od dowozu tego paliwa przez cysterny. Bunkrowanie w tym samym czasie, w którym odbywają się operacje ładunkowe, może zaoszczędzić nam do 8 godzin - powiedział Paul Wielaard, dyrektor handlowy Norlines.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 27480,00 $ tona -1,45% 13 kwi
 Cynk 2754,00 $ tona -0,18% 13 kwi
 Aluminium 2278,00 $ tona 1,06% 13 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.