PMK
Barka do bunkrowania gazu LNG, FlexFueler001, została ochrzczona 26 czerwca w Porcie Amsterdam. Jednostka należąca do Titan LNG będzie działać w regionie Amsterdamu, Rotterdamu i Antwerpii.
- Chcielibyśmy podziękować Kooiman Marine Group, Cryovat i MSN za urzeczywistnienie tego projektu. Dziękujemy także Beequipowi, AKEF i Prowincji Północnej Holandii za pomoc w finansowaniu. Doceniamy wreszcie port w Amsterdamie za to, że stanie się portem macierzystej jednostki - skomentował Niels den Nijs, dyrektor generalny Titan LNG.
- Jesteśmy bardzo podekscytowani FlexFuelerem, który umożliwia bunkrowanie LNG za pomocą barki wokół naszego portu. Jest to pierwsza dedykowana barka LNG w Europie i pomaga nam zrealizować nasze ambicje, aby stać się jednym z najbardziej czystych i zrównoważonych portów na świecie - powiedział Femke Brenninkmeijer, dyrektor ds. energii, cargo i offshore w Porcie Amsterdamie.
Barka FlexFueler001 przeprowadziła już swoje pierwsze bunkrowanie w Porcie Rotterdam. 14 czerwca paliwo zostało dostarczone na statek należący do armatora Norlines.
Tym samym Titan LNG stało się pierwszą firmą, która jest w stanie dostarczać paliwo LNG za pomocą śródlądowej barki wodnej. Pozwolenie na operację bunkrowania dla Portu Rotterdam zostało przyznane spółce w maju przez towarzystwo IAPH.
FlexFueler001 to dopiero pierwsza z serii tych jednostek. Siostrzany FlexFueler002 znajduje się obecnie w budowie i trafi do Titan LNG w połowie 2020 roku. Konstrukcja trzeciej barki zostanie ogłoszona w najbliższych miesiącach.
Jednostki Kvitnos i Kvitbjorn, należace do Norlines, co tydzień zawijają do Rotterdamu. W tym samym czasie będą tankować paliwo z barki FlexFueler001.
- Jesteśmy zadowoleni, że możemy bunkrować LNG poza terminalem. Oszczędza nam to czasu, ponieważ nie jesteśmy już uzależnieni od dowozu tego paliwa przez cysterny. Bunkrowanie w tym samym czasie, w którym odbywają się operacje ładunkowe, może zaoszczędzić nam do 8 godzin - powiedział Paul Wielaard, dyrektor handlowy Norlines.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu