Armator Avenir LNG rozpoczął współpracę z litewską firmą handlową w zakresie transportu surowca na niewielkie odległości. Nabywcą gazu jest PGNiG.
Na zlecenie litewskiej firmy Achamea Gas Trade statek armatora Avenir LNG rozpoczął transport gazu z należącego do Kłajpedos Nafta terminalu FSRU Independence ulokowanego na wodach w okolicy Portu Kłajpeda do terminalu przeładunkowego w samym porcie. Nabywcą gazu jest PGNiG.
Avenir LNG podał, że jego statek Avenir Aspiration o pojemności 7 500 cm3 załadował 1 kwietnia surowiec z pływającej jednostki magazynowo-regazyfikacyjnej (FSRU) Independence i dostarczył go do stacji przeładunkowej w porcie, 7 kilometrów dalej. Na stacji gaz został przeładowany na ciężarówki. Stamtąd surowiec, którego kupcem jest polski koncern PGNiG, jest dystrybuowany do odbiorców przemysłowych i logistycznych w krajach bałtyckich.
Spółka Avenir przekazała, że rozpoczęcie współpracy z Achamea Gas Trade stanowi „ważny kamień milowy”, a jednocześnie rozpoczyna działanie Avenir Aspiration w regionie. Statek ma bowiem także dostarczać LNG i LBG (skroplony biogaz) do różnych klientów zajmujących się bunkrowaniem statków w portach wzdłuż wybrzeży mórz Bałtyckiego i Północnego.
Na początku kwietnia PGNiG podało, że w ciągu dwóch lat użytkowania przez koncern stacji przeładunkowej LNG w Kłajpedzie, do której obecnie Avenir Aspiration dostarczył surowiec, załadowano łącznie 211 cystern, prawie tyle, ile przez 9 miesięcy w pierwszym roku działalności stacji.
Avenir Aspiration, statek, który został przez Avenir oddelegowany do operacji w regionie, to 116-metrowy tankowiec LNG zbudowany w 2021 roku. Jednostka ma tonaż 8366 ton i pływa pod banderą maltańską. Według informacji firmy, Avenir LNG dysponuje także bliźniaczym tankowcem Avenir Ascension, a także dwiema większymi jednostkami – 124-metrowymi tankowcami Avenir Accolade i Avenir Advantage. Do floty spółki mają dołączyć jednak także dwa jeszcze większe statki, które są wciąż w budowie – będą mierzyć po 159 metrów. Pierwszy z nich, Avenir Achievement, przechodzi już próby morskie.
Equinor dba o młody drzewostan Łeby
Cadeler – solidny przychód, dużo zamówień
Konferencja Offshore Wind 2.0. Hydrotechnika dla MEW
Bureau Veritas przyznaje pierwszy na świecie certyfikat dla prototypu morskiego rozwiązania fotowoltaicznego firmy SolarDuck
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Sławomir Bałdyga
Najdłuższy kabel podwodny w Wielkiej Brytanii ze zgodą organów regulacyjnych na budowę