Hapag-Lloyd nawiązał współpracę z IKEA Supply Chain Operations w celu dekarbonizacji przesyłek kontenerowych z Azji, co stanowi ważny krok w kierunku bardziej zrównoważonego przemysłu morskiego.
W okresie od marca 2024 roku do lutego 2025 roku obie firmy zgodziły się korzystać z najwyższej opcji produktowej Hapag-Lloyd w zakresie biopaliw „Ship Green 100”, która opiera się na biopaliwie na bazie odpadów i pozostałości zamiast paliw konwencjonalnych. Oczekiwanym rezultatem dla IKEA w tym okresie jest redukcja emisji CO2 o około 100 000 ton. Celem szwedzkiej firmy jest również zmniejszenie względnej emisji gazów cieplarnianych z transportu produktów o 70% do 2030 roku oraz korzystanie wyłącznie z zeroemisyjnych pojazdów ciężarowych i statków oceanicznych do 2040 roku.
- IKEA jest jednym z naszych cenionych klientów, znanym z niezachwianego zaangażowania w zrównoważony rozwój. Łącząc siły, znacznie zmniejszamy emisję CO2e. Ship Green jest ważnym aspektem naszej podróży dekarbonizacyjnej i przybliża nas o krok do naszego celu, jakim jest zerowa flota netto do 2045 roku - powiedział Danny Smolders, dyrektor zarządzający ds. globalnej sprzedaży w Hapag-Lloyd.
- Dzięki wysiłkom takim jak ten możemy w krótkim czasie zmniejszyć bezpośrednie emisje z żeglugi oceanicznej. Jednak biopaliwo nie jest ostatecznym rozwiązaniem i musimy kontynuować współpracę, aby dokonać niezbędnej zmiany w kierunku paliw i technologii o zerowej emisji - wskazał Dariusz Mroczek, Category Area Transport Manager, IKEA Supply Chain Operations
Partnerstwo to ma stanowić znaczący krok naprzód w branży morskiej, w której współpraca i innowacje przecinają się, aby stworzyć bardziej ekologiczną i zrównoważoną przyszłość dla globalnej żeglugi. Zarówno Hapag-Lloyd, jak i IKEA zobowiązały się do przewodzenia w zakresie praktyk przyjaznych dla środowiska, wyznaczając punkt odniesienia dla branży.
Hapag-Lloyd wprowadził ofertę Ship Green, aby zaoferować swoim klientom transport oceaniczny o obniżonej emisji. W oparciu o biopaliwo, klienci Hapag-Lloyd mogą wybrać pomiędzy 100%, 50% lub 25% redukcji emisji CO2. Ship Green jest dostępny dla przesyłek wszystkich rodzajów.
Dzięki Ship Green klienci mogą wybierać spośród trzech różnych opcji, reprezentujących różne poziomy unikania emisji ekwiwalentu dwutlenku węgla (CO2e): 100%, 50% lub 25% emisji CO2e na etapie transportu morskiego. Opcje uruchomionej w ubiegłym roku oferty są dostępne dla potwierdzonych przesyłek za pośrednictwem Online Business Suite na stronie internetowej Hapag-Lloyd. Firma gwarantuje, że wykorzystuje biopaliwo z surowców drugiej generacji pochodzących z certyfikowanych łańcuchów dostaw i produkowanych z odpadów. Początkowo oferta była dostępna tylko dla transportów suchych, obecnie jest rozszerzana także na inne produkty.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych