W imieniu Stena Line, Stena RoRo podpisała umowę na przebudowę Stena Foreteller i Stena Forerunner z stocznią China Merchants Jinling (Weihai) w celu zainstalowania dodatkowego pokładu ładunkowego, zwiększenia wydajności pędników i przygotowania do zasilania z lądu na pokładach jednostek.
Dzięki tej przebudowie pojemność ładunkowa na każdym z statków wzrośnie o 30%, a statki po przebudowie będą gotowe do spełnienia przyszłych wymagań dotyczących wydajności. Przebudowa zostanie zakończona w 2025 roku, po czym obie jednostki wyruszą do ponownej obsługi swoich tras. Wcześniej w tej samej stoczni firma zamówiła dwa statki hybrydowe NewMax, przeznaczone do obsługi trasy na Morzu Irlandzkim. Ich przekazanie ma nastąpić w przyszłym roku.
- Przebudowa Stena Forerunner i Stena Foreteller wpisuje się w naszą ambicję zmniejszenia emisji CO2 o 30% do 2030 roku. Oprócz zwiększenia pojemności ładunkowej o 30% na obu statkach, korzystamy również z okazji, aby zainwestować w zasilanie z lądu. W Stena Line czujemy potrzebę zapewnienia zarówno zrównoważonego biznesu, jak i bardziej zrównoważonego środowiska - powiedział Niclas Mårtensson, CEO w Stena Line.

Fot. Stena Line
To nie jedyna modernizacja obu statków. W ubiegłym roku przeszły wymianę elementów napędów, w tym śrub napędowych. Ponadto nałożono na nich farbę silikonową. Dzięki temu już teraz Stena Forerunner i Stena Foreteller są na drodze ku zdekarbonizowaniu, wpisując się w działania firmy na rzecz uczynienia transportu morskiego przyjaznym środowisku. To statki zbudowane odpowiednio w 2003 i 2001 roku. Mają 196 i 195 metrów długości, a każdy z nich też 26 metrów szerokości. Ich pojemność wynosi odpowiednio 12300 i 11644 DWT.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów