• <
nauta_2024

Stena Line zwodowała odnowione statki w korytarzu Morza Północnego

15.03.2024 16:27 Źródło: Stena Line
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Stena Line zwodowała odnowione statki w korytarzu Morza Północnego

Partnerzy portalu

Fot. Stena Line

W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby swoich klientów, Stena Line przeprowadziła gruntowną modernizację dwóch swoich statków, Stena Britannica i Stena Hollandica. Jednostki, odnowione w rekordowym czasie 18 dni na każdy statek, oferują nowe przestrzenie restauracji i barów, nowoczesne i odświeżone miejsca do siedzenia oraz zwiększoną pojemność pasażerską. Renowacja statków jest kolejnym krokiem w dążeniu Stena Line do zmniejszenia emisji CO2 do 2030 roku w stosunku do poziomu z 2019 roku.

Siostrzane statki, które obsługują trasę Harwich - Hoek van Holland łączącą Anglię z Holandią, są jednymi z największych promów na świecie. Ich nowy wygląd został zaprezentowany w tym tygodniu podczas specjalnego wydarzenia z udziałem setek gości. Modernizację przeprowadził zespół 360 osób, pracując nieustannie przez 18 dni. Podczas pobytu w suchym doku, całkowicie oczyszczono podwodny kadłub każdego ze statków i pomalowano specjalistyczną farbą, co zmniejsza tarcia. Zmodernizowano i przearanżowano miejsca, w których podróżni spędzają czas, by zwiększyć pojemność pasażerską.

Ulepszenie wrażeń z podróży


W oparciu o informacje zwrotne zebrane przez Stena Line od pasażerów zmiany skoncentrowano na przestrzeniach, w których goście spędzają większość czasu, by jeszcze lepiej dostosować usługi do ich potrzeb. Przykładowo, dawna restauracja à la carte została zastąpiona zupełnie nowym salonem Stena Plus Lounge, mieszczącym ponad 100 osób. Za niewielką dopłatą w wysokości 28 euro goście mogą korzystać z przestronnego salonu, w którym dostępne są bezpłatne napoje i przekąski. Jest to idealna przestrzeń premium do relaksu lub pracy. Dla młodych rodzin stworzono nową przestrzeń - Family Hub - z szeregiem rozrywek dla wszystkich grup wiekowych. Ponadto, usunięto mniejsze, ciasne obszary z tyłu statku, takie jak kino, sala konferencyjna i kawiarnia, zwalniając miejsce na bardziej otwarty i nowoczesny "Social Bar & Café". Przy użyciu technologii satelitarnej Starlink zmodernizowano również sieć Wi-Fi, zapewniając dostęp do szybszego i bardziej stabilnego połączenia podczas całej podróży.

Oszczędność paliwa


Podwodny kadłub każdego statku został oczyszczony i pokryty nową warstwą farby silikonowej. Farba, która jest wolna od biocydów, zapobiega przyleganiu organizmów takich jak glony do kadłuba i utrzymuje jego gładką powierzchnię. Zapewnia to mniejszy opór wody podczas przeprawy i przekłada na roczne oszczędności paliwa rzędu około 780 000 litrów. W przeliczeniu na jeden statek oznacza to redukcję emisji CO2 o około 2500 ton rocznie. Kolejną korzyścią jest to, że farba silikonowa utrzymuje się przez osiem lat w porównaniu do dwóch lat dla zwykłej farby.

30% niższa emisja CO2 do 2030 roku


Oprócz oszczędności uzyskanych dzięki zastosowaniu specjalnej farby, śruby napędowe każdego statku zostały dodatkowo wypolerowane, co zmniejsza tarcie w wodzie i skutkuje mniejszym oporem, a tym samym bardziej efektywnym zużyciem energii. Erik Thulin, dyrektor regionu Morza Północnego w Stena Line, powiedział: - "Wraz z modernizacją naszych dwóch statków inwestujemy w nasze usługi i dążymy do zapewnienia naszym pasażerom jeszcze lepszych wrażeń z podróży. Renowacja jest wynikiem ponad rocznego planowania, ze szczególnym naciskiem na zrównoważony rozwój, aby wesprzeć naszą ambicję zmniejszenia emisji dwutlenku węgla o 30% do 2030 roku. Oprócz odnowienia i ponownego wykorzystania istniejących mebli, wiele świateł zostało zastąpionych energooszczędnymi lampami LED, a do czyszczenia jak największej liczby obszarów używamy teraz zrównoważonego środka dezynfekującego Electro-Chemical Activation (ECA) zamiast chemikaliów. Ten środek czyszczący jest wytwarzany przez wodę, energię elektryczną i sól, tworząc naturalny środek dezynfekujący. Usunęliśmy wszystkie jednorazowe opakowania plastikowe i kartonowe, a restaurację przekształciliśmy z formy bufetu w serwis, aby zminimalizować marnowanie żywności".

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.