Rada Nadzorcza Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. rozstrzygnęła konkursy na stanowiska prezesa i członka zarządu spółki. Po przeprowadzonych rozmowach, zdecydowano o powierzeniu tych funkcji kolejno Piotrowi Redmerskiemu oraz Arturowi Krasińskiemu.
Jak poinformowała Polska Żegluga Bałtycka S.A. na portalu Facebook, jest to powrót Piotra Redmerskiego do zarządu PŻB S.A. Kierował już spółką w latach 2016-2021. Z kolei Artur Krasiński debiutuje w strukturze kołobrzeskiego armatora, otrzymując jednocześnie stanowisko zastępca prezesa spółki.
Przed nowym prezesem Polferries stoi wiele zadań, jak choćby przejęcie i wprowadzenie na bałtycką linię nowego promu, który jest budowany we włoskiej stoczni Visentini. Planowane przekazanie do eksploatacji ma nastąpić w drugiej połowie 2024 roku. Jednostka będzie kursowała na trasie Świnoujście – Ystad. Linia ładunkowa nowego statku typu ro-pax będzie wynosiła blisko 3 km, co pozwoli przewieźć jednorazowo około 150 ciężarówek oraz około 200 samochodów osobowych. Na pokładzie znajdzie się miejsce dla prawie 1000 pasażerów w 216 kabinach.
Piotr Redmerski rozpocznie pracę w Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. od 1 kwietnia.
Wiceprzewodniczący rady nadzorczej PŻB Piotr Szczygielski powiedział Polskiemu Radiu Koszalin, że jednym z pierwszych zadań prezesa Redmerskiego będzie wyposażenie i wprowadzenie na linię bałtycką nowego, budowanego we Włoszech promu. „Zakładamy, że uda się tę jednostkę wprowadzić na linię bałtycką w lipcu. Kwestią średnioterminową jest natomiast przemodelowanie finansowania związanego z czarterami czy spłatą kredytów” - mówił Szczygielski.
Piotr Redmerski był prezesem PŻB w latach 2016-2021, a wcześniej przez kilka lat pełnił w spółce funkcję dyrektora do spraw ekonomicznych. W kwietniu 2021 r., po odwołaniu Redmerskiego, stanowisko prezesa objął Andrzej Madejski. Powołana w styczniu br. nowa rada nadzorcza PŻB odwołała Madejskiego z funkcji prezesa spółki oraz pozostałych członków zarządu PŻB.
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku