Rada Nadzorcza Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. rozstrzygnęła konkursy na stanowiska prezesa i członka zarządu spółki. Po przeprowadzonych rozmowach, zdecydowano o powierzeniu tych funkcji kolejno Piotrowi Redmerskiemu oraz Arturowi Krasińskiemu.
Jak poinformowała Polska Żegluga Bałtycka S.A. na portalu Facebook, jest to powrót Piotra Redmerskiego do zarządu PŻB S.A. Kierował już spółką w latach 2016-2021. Z kolei Artur Krasiński debiutuje w strukturze kołobrzeskiego armatora, otrzymując jednocześnie stanowisko zastępca prezesa spółki.
Przed nowym prezesem Polferries stoi wiele zadań, jak choćby przejęcie i wprowadzenie na bałtycką linię nowego promu, który jest budowany we włoskiej stoczni Visentini. Planowane przekazanie do eksploatacji ma nastąpić w drugiej połowie 2024 roku. Jednostka będzie kursowała na trasie Świnoujście – Ystad. Linia ładunkowa nowego statku typu ro-pax będzie wynosiła blisko 3 km, co pozwoli przewieźć jednorazowo około 150 ciężarówek oraz około 200 samochodów osobowych. Na pokładzie znajdzie się miejsce dla prawie 1000 pasażerów w 216 kabinach.
Piotr Redmerski rozpocznie pracę w Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. od 1 kwietnia.
Wiceprzewodniczący rady nadzorczej PŻB Piotr Szczygielski powiedział Polskiemu Radiu Koszalin, że jednym z pierwszych zadań prezesa Redmerskiego będzie wyposażenie i wprowadzenie na linię bałtycką nowego, budowanego we Włoszech promu. „Zakładamy, że uda się tę jednostkę wprowadzić na linię bałtycką w lipcu. Kwestią średnioterminową jest natomiast przemodelowanie finansowania związanego z czarterami czy spłatą kredytów” - mówił Szczygielski.
Piotr Redmerski był prezesem PŻB w latach 2016-2021, a wcześniej przez kilka lat pełnił w spółce funkcję dyrektora do spraw ekonomicznych. W kwietniu 2021 r., po odwołaniu Redmerskiego, stanowisko prezesa objął Andrzej Madejski. Powołana w styczniu br. nowa rada nadzorcza PŻB odwołała Madejskiego z funkcji prezesa spółki oraz pozostałych członków zarządu PŻB.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych