Seaspan Corporation, właściciel statków kontenerowych, będzie modernizował pięć z nich, by były zasilane metanolem. Następnie zostaną wyczarterowane liniom Hapag-Lloyd.
Seaspan Corporation zdecydował o modernizacji pięciu swoich kontenerowców o pojemności 10 tys. TEU. Prace przeprowadzi firma MAN Energy Solutions. Głównym celem modernizacji jest zmiana napędu – statki obecnie są zasilane konwencjonalnymi silnikami S90, zostaną one zastąpione silnikami dwupaliwowymi, mogącymi wykorzystywać paliwo metanolowe. Seaspan liczy, że każda konwersja zaskutkuje redukcją emisji dwutlenku węgla o 50-70 tys. ton rocznie.
Statki, które zostaną przeznaczone do modernizacji to Seaspan Amazon, Seaspan Ganges, Seaspan Thames, Seaspan Yangtze i Seaspan Zambezi.
Po modernizacji pięć jednostek zostanie wyczarterowane liniom Hapag-Lloyd na mocy długoterminowej umowy. Hapag-Lloyd jest obecnie głównym czarterującym statki Seaspan.
Porozumienie między liniami i czarterującym, dotyczące modernizacji pierwszych 15 jednostek, zostało zawarte jeszcze latem zeszłego roku. W umowie zawarta została opcja prac dotyczących kolejnych 45 statków.
– Modernizacja istniejących statków jest kluczową dźwignią w globalnych wysiłkach na rzecz dekarbonizacji. Nie tylko przechodzimy na bardziej ekologiczne paliwa, ale oszczędzamy dodatkowe zasoby potrzebne do budowy nowych statków. Ta umowa jest kolejnym świadectwem zaangażowania Seaspan w identyfikowanie kreatywnych rozwiązań z naszymi partnerami i zapewnienie optymalizacji naszych istniejących aktywnych statków przy jednoczesnym dalszym rozwijaniu naszej floty w przyszłości – komentował Torsten Holst Pedersen, dyrektor operacyjny Seaspan.
Seaspan jest obecnie właścicielem ponad 150 statków, kolejnych 36 jest w budowie. Po ich przekazaniu do eksploatacji, pojemność floty firmy sięgnie ok. 1,9 mln TEU.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów