Już w marcu w Szczecinie oraz w Gdańsku spotkają się przedstawiciele przedsiębiorstw opracowujących nowatorskie rozwiązania w zakresie ograniczania emisji z przemysłu morskiego. Gospodarzem konferencji jest spółka Phoenix Poland.
Jednym z najpilniejszych priorytetów dla współczesnej branży żeglugowej jest wdrożenie technologii służących realizacji globalnych zamiarów dotyczących dekarbonizacji gałęzi przemysłu intensywnie korzystających z paliw kopalnych. Na zaproszenie firmy Phoenix Poland już niebawem Szczecin oraz Gdańsk odwiedzą eksperci w dziedzinie rozwijania zero-emisyjnych rozwiązań napędzania jednostek pływających. Podczas konferencji Marine Green Propulsion Solutions prelegenci podejmą wątki zielonego wodoru, systemów hybrydowych, a także kompleksowego zasilania elektrycznego oraz norm THIE III.
Phoenix Poland, jako reprezentant europejskich producentów silników i przekładni okrętowych oraz lider w dystrybucji na terenie Polski innowacyjnych rozwiązań dla branży morskiej (i nie tylko) wychodzi naprzeciw współczesnym wyzwaniom oraz globalnym trendom.
– W związku z rosnącym medialnym oraz biznesowym zainteresowaniem innowacyjnymi możliwościami zastosowania zero-emisyjnego napędu, uznaliśmy za zasadne zaprezentować rozwiązania, które w tym obszarze proponują nasi partnerzy – mówi Mirosław Bułdo, dyrektor zarządzający Phoenix Poland.
W konferencji udział wezmą:
Zaproszenie do udziału w wydarzeniu przyjęła także kancelaria CMW Legal – CZYŻYK MICKIEWICZ I WSPÓLNICY SP.P., świadcząca pomoc prawną zarówno na rzecz klientów w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych. Rafał Czyżyk i Sebastian Kita, radcy prawni, opowiedzą o unijnych legislacjach dotyczących wdrażania technologii redukujących ślad węglowy.
Proponowane koncepcje i metody dotyczą zarówno pełnomorskich jednostek pływających, kutrów, łodzi motorowych i jachtów, jak również zastosowań w kolejnictwie i przemyśle. Konferencja jest dedykowana w szczególności dla armatorów, stoczni produkcyjnych, remontowych i jachtowych, biur konstrukcyjnych i projektowych, a także uczelni i kadry naukowej.
– W naszej ocenie transformacja energetyczna, której jesteśmy dzisiaj świadkiem, swoją skalą przypomina rewolucję przejścia z silników parowych na paliwowe. Wszystko zmierza w tym kierunku, dlatego właśnie postanowiliśmy zaprezentować naszym partnerom i potencjalnym partnerom najciekawsze możliwości i perspektywy na nadchodzącą przyszłość. Pokażemy nowoczesne rozwiązania, które są już wdrażane w Europie i mogą być również z sukcesem wykorzystywane na polskim rynku – wyjaśnia Mirosław Bułdo.
Konferencja odbędzie się:
14 marca w Hanza Tower w Szczecinie
16 marca w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym
Szczegółowy plan wydarzenia dostępny >> tutaj.
Formularz rejestracji dostępny >> tutaj.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów