mk
Należący do HH-Ferries prom Tycho Brahe jest na ostatniej prostej, jeśli chodzi o proces konwersji, po zakończeniu której stanie się promem elektrycznym.
Popularna jednostka, która obsługuje połączenie Helsingør-Helsingborg, trafiła właśnie do stoczni w Landskronie. Jest to ostatni etap długofalowego procesu dostosowywania tego statku do zasilania wyłączenie bateriami. Oznacza to, że kiedy rozpoczęte właśnie w szwedzkiej stoczni prace dobiegną końca, Tycho Brahe stanie się największym na świecie promem zasilanym energią elektryczną. Ma się to stać pod koniec maja. Oznacza to, że będzie gotowy na szczyt letniego sezonu.
Jak zapowiedzieli przedstawiciele firmy, później, już po zakończeniu sezonu letniego, do stoczni trafić ma również jednostka Aurora, która przechodzić będzie podobny proces. Aby zagwarantować stabilność realizowanego z dużą częstotliwością połączenia, w czasie, kiedy prowadzone będą modernizacje, część ciężaru związanego z obsługą serwisu przejmie statek Mercandia VIII. Pasażerowie oraz klienci frachtowi nie odczują zatem przestojów tych dwóch jednostek.
„Proces montażu baterii wchodzi w kluczową fazę. Wyczekujemy już uruchomienia operacji, które będą realizowane dzięki bateriom, co sprawi, że staniemy się pierwszą na świecie firmą, która będzie wykonywać tego typu rejsy z tak dużą częstotliwością” - powiedział Henrik Rørbæk z HH-Ferries. „Redukcja emisji związana z tą konwersją będzie miała pozytywny wpływ na środowisku w regionie cieśniny Sund” - dodał.
Inwestycja związana z przebudową promów jest najdroższą w historii firmy. Nakłady przeznaczone na transformację sięgają 300 milionów koron szwedzkich. 120 milionów koron wynosi dofinansowanie ze środków unijnych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny