sons/BLUE Communications
Najnowsza instalacja żagla rotorowego na promie Scandlines, ukończona w kilka godzin, czyni go jednym z najbardziej energooszczędnych promów na świecie. Duży, 30-metrowy Rotor Sail zmniejszy emisję statku o około 4-5%.
Norsepower Oy Ltd., wiodący globalny dostawca pomocniczych odnawialnych systemów napędu wiatrowego, oraz Scandlines, lider na rynku w zakresie ekologicznych promów, ogłosiły dzisiaj pomyślną instalację Rotor Sail Solution firmy Norsepower. Instalacja żagla została to ukończona w ciągu kilku godzin, podczas zaplanowanego na noc postoju, na pokładzie hybrydowego promu Scandlines M/V Copenhagen.
M/V Copenhagen, hybrydowy prom pasażerski, kursujący między Rostockiem w Niemczech a Gedser w Danii, został wyposażony w jednostkę żagla rotorowego Norsepower o wysokości 30 m i średnicy 5 m. Instalacja została ukończona w ciągu kilku godzin, po drobiazgowych przygotowaniach w ciągu ostatnich kilku miesięcy.
Norsepower Rotor Sail Solution - który można zainstalować na nowych jednostkach lub zmodernizować na istniejących statkach - to zmodernizowana wersja rotora Flettner - obracającego się cylindra, który opiera się na efekcie Magnusa do wykorzystania energii wiatru do pchnięcia statku. Instalacja - czwarta pomyślnie ukończona przez Norsepower, wiąze się z szacowanym zmniejszeniem emisji średnio o około 4-5%, bez uszczerbku dla prędkości sprzed modernizacji i czasu podróży.
Komentując instalację, Tuomas Riski, Dyrektor Generalny Norsepower, powiedział: „Z przyjemnością ogłaszamy tę najnowszą udaną instalację Rotor Sail, która pokazuje, że modernizację można przeprowadzić bez zakłóceń i przestojów podczas codziennych operacjach komercyjnych. Scandlines ma duże doświadczenie w inwestowaniu w nowe czyste technologie, które zmniejszają emisje na pokładzie swojej floty. Dodatek Rotor Sail firmy Norsepower sprawia, że M/V Copenhagen stał się jednym z najbardziej energooszczędnych promów na świecie.
„W związku z rosnącą międzynarodową presją regulacyjną i publiczną na przemysł morski w celu dekarbonizacji, przemysł musi docenić wartość jednej z najstarszych form napędu - wiatru. Rynek napędu wiatrowego rośnie, a ta instalacja pokazuje, w jaki sposób łączenie wszystkich metod optymalizacji statków ma kluczowe znaczenie dla szerszych postępów.”
Dyrektor naczelny Scandlines, Søren Poulsgaard Jensen, dodał: „Widzimy ogromną wartość w inwestowaniu w technologię, której ostatecznym celem jest redukcja emisji. Współpraca z Norsepower nad tym innowacyjnym rozwiązaniem idealnie pasowała do naszych wartości i ambicji, związanych ze zrównoważoną żeglugą. Na naszym nowoczesnym promie hybrydowym to rozwiązanie będzie działać obok hydrodynamicznej optymalizacji kadłuba oraz hybrydowego elektrycznego układu napędowego z układem magazynowania energii na baterie, co poprawi nie tylko naszą wydajność, ale także rentowność. Z niecierpliwością czekamy na natychmiastowe korzyści płynące z tej technologii.”
Rotor Sail to pierwsza zweryfikowana pod względem danych i komercyjnie działająca technologia pomocniczego napędu wiatrowego dla światowego przemysłu morskiego. Rozwiązanie jest w pełni zautomatyzowane i wykrywa, gdy wiatr jest wystarczająco silny, aby zapewnić oszczędności emisji, w którym to momencie żagiel rotorowy uruchamia się automatycznie.
H2POLAND: wodór jest wielką szansą, ale też zagadką
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
U brzegów Namibii odkryto jedno z największych złóż ropy naftowej
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Huti wrócili do ataków na żeglugę. Siły USA ponownie zneutralizowały pociski i drony bojowników
Ruszyły nawodne stacje Orlenu dla motorowodniaków i żeglarzy