ac
Jedenaście państw z całego świata współpracuje w ramach Norwegia GreenVoyage2050, projektu Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), wspierającego ścieżkę do dekarbonizacji sektora żeglugi.
Jak wyjaśniono, zostanie to osiągnięte poprzez wspieranie państw we wdrażaniu już przyjętych środków IMO w zakresie efektywności energetycznej oraz w ograniczaniu emisji gazów cieplarnianych ze statków.
Poprzez swój udział w projekcie, wyżej wymienione państwa będą dążyć do wzmocnienia zgodności z załącznikiem VI do konwencji MARPOL, przyspieszenia wdrażania energooszczędnych technologii oraz zbadania możliwości w zakresie paliw niskoemisyjnych i zeroemisyjnych. Aby sprostać ambicjom strategii IMO w zakresie gazów cieplarnianych, potrzebne będą nowe paliwa, nowe technologie i innowacje.
W szczególności projekt wspiera państwa w:
Projekt wspiera również współpracę między sektorami okrętowymi i portowymi w poszczególnych państwach.
Nowe kraje pilotażowe i kraje pionierskie pilotażowe
Ponieważ poszczególne państwa znajdują się na różnych etapach wdrażania środków IMO w zakresie efektywności energetycznej i innych procesów, takich jak oceny bazowe, kraje partnerskie zostały podzielone na „nowe kraje pilotażowe” (NPC) i „kraje pionierskie pilotażowe” (PPC).
NPC to te, które w pierwszej kolejności podejmują się opracowania krajowej oceny emisji, ustalenia punktu odniesienia i zbudowania bazy informacyjnej. Działania te stworzą podstawę do opracowania solidnego i przemyślanego Krajowego Planu Działania (NAP) w celu rozwiązania problemu emisji gazów cieplarnianych ze statków.
NPC to Azerbejdżan, Belize, Wyspy Cooka, Ekwador, Kenia, Wyspy Salomona, Sri Lanka.
Kraje PPC to te, które już podjęły podstawowe prace nad emisjami i zapoczątkowały opracowywanie swoich NAP w celu rozwiązania problemu emisji gazów cieplarnianych ze statków. Projekt GreenVoyage2050 wspiera PPC w sfinalizowaniu ich NAP, zidentyfikowaniu możliwości projektów pilotażowych i ich dalszemu rozwijaniu.
PPC to Chiny, Gruzja, Indie i Republika Południowej Afryki.
Wszystkie kraje partnerskie otrzymają szkolenia w zakresie zmian regulacyjnych związanych z załącznikiem VI z konwencji MARPOL i wstępną strategią IMO w zakresie gazów cieplarnianych, a także szkolenia w zakresie kluczowych technologii niskoemisyjnych i paliw, zgodnych z IMO.
Inne działania obejmują budowanie potencjału w zakresie zrównoważonych inicjatyw portowych i środków mających na celu redukcję emisji na styku statku i portu.
Cemet Ltd - 30 lat na rynku to dla nas dopiero początek!
W pełni wyposażona jednostka zbudowana w stoczni Safe w Gdańsku na próbach morskich [wideo]
OOCL UNITED KONGDOM opuścił obszar Kanału Sueskiego, zmierza w kierunku RPA
Orion I - offshorowy kolos wszedł do Portu Gdańsk. To na nim runął jeden z największych dźwigów świata
Wybudowany w Gdańsku prom hołdem dla kanadyjskich Indian
„Zawisza Czarny” po remocie wrócił do Gdyni
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 27883,00 $ | tona | -0,63% | 12 kwi |
Cynk | 2759,00 $ | tona | -1,71% | 12 kwi |
Aluminium | 2254,00 $ | tona | 0,18% | 12 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |