Alfa Laval - światowy lider w dziedzinie wymiany ciepła, separacji odśrodkowej i obsługi płynów - dołączył do projektu DTU Energy, Haldor Topsoe, Svitzer i Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon w celu przyspieszenia rozwoju technologii produkcji ogniwa paliwowego z zestalonym elektrolitem tlenkowym (SOFC), która może wykorzystywać ekologiczne paliwa do wytwarzania energii elektrycznej.
Alfa Laval będzie kierować inicjatywą rozwojową, której celem jest znalezienie rozwiązań dla wykorzystania paliw niewęglowych w skali żeglugi światowej. Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) stawia sobie za cel zmniejszenie o 50% emisji gazów cieplarnianych związanych ze statkami do 2050 r. Obecnie światowa żegluga odpowiedzialna jest za około 3% globalnej emisji dwutlenku węgla i szacuje się, że udział ten wzrośnie w nadchodzących dziesięcioleciach (ponieważ inne branże wprowadzają rozwiązania ograniczające emisję).
Aby osiągnąć długoterminowy cel dekarbonizacji, branża musi przestawić się na nowe rodzaje paliw i technologie. Aby przyspieszyć rozwój opłacalnych technologii, potrzebny jest skoordynowany wysiłek w zakresie badań stosowanych w całym łańcuchu dostaw. Projekt „SOFC4Maritime” będzie ukierunkowany na wykorzystanie przyszłych ekologicznych paliw - takich jak amoniak, wodór lub biometan - do produkcji energii elektrycznej na statkach morskich.
„Sprostanie wyzwaniom środowiskowym związanym z żeglugą - a zwłaszcza zmianą klimatu - będzie wymagało stosowania różnorodnych, zaawansowanych technologii. Współpracując z innymi ekspertami z branży morskiej, możemy zbadać możliwości i wprowadzić je w życie na czas, aby móc coś zmienić ”- mówi Sameer Kalra, Prezes Marine Division.
Czy wiesz, że... ponieważ okres użytkowania statków wynosi 20 lat lub więcej, statki o zerowej emisji muszą być wprowadzone do światowej floty do 2030 r., aby osiągnąć 50% redukcji do 2050 r.?
Więcej informacji na stronie: https://www.alfalaval.pl/media/aktualnosci/investors/2021/alfa-laval-przyspiesza-dekarbonizacje/
W rybach i owocach morza jest więcej PFAS niż by się wydawało
Młode foki na plażach. Co robić?
Szwedzki Greenpeace przeprowadził akcję przeciwko tankowaniu rosyjskiej floty cieni
MI: żeby pomóc armatorom rybołówstwa rekreacyjnego kluczowe będą zmiany ustawowe
Ruszyły zapisy na 24. Marsz Śledzia
Europarlament przyjął przepisy, które uderzą w polskie przetwórstwo rybne