ew
Alfa Laval - światowy lider w dziedzinie wymiany ciepła, separacji odśrodkowej i obsługi płynów - dołączył do projektu DTU Energy, Haldor Topsoe, Svitzer i Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon w celu przyspieszenia rozwoju technologii produkcji ogniwa paliwowego z zestalonym elektrolitem tlenkowym (SOFC), która może wykorzystywać ekologiczne paliwa do wytwarzania energii elektrycznej.
Alfa Laval będzie kierować inicjatywą rozwojową, której celem jest znalezienie rozwiązań dla wykorzystania paliw niewęglowych w skali żeglugi światowej. Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) stawia sobie za cel zmniejszenie o 50% emisji gazów cieplarnianych związanych ze statkami do 2050 r. Obecnie światowa żegluga odpowiedzialna jest za około 3% globalnej emisji dwutlenku węgla i szacuje się, że udział ten wzrośnie w nadchodzących dziesięcioleciach (ponieważ inne branże wprowadzają rozwiązania ograniczające emisję).
Aby osiągnąć długoterminowy cel dekarbonizacji, branża musi przestawić się na nowe rodzaje paliw i technologie. Aby przyspieszyć rozwój opłacalnych technologii, potrzebny jest skoordynowany wysiłek w zakresie badań stosowanych w całym łańcuchu dostaw. Projekt „SOFC4Maritime” będzie ukierunkowany na wykorzystanie przyszłych ekologicznych paliw - takich jak amoniak, wodór lub biometan - do produkcji energii elektrycznej na statkach morskich.
„Sprostanie wyzwaniom środowiskowym związanym z żeglugą - a zwłaszcza zmianą klimatu - będzie wymagało stosowania różnorodnych, zaawansowanych technologii. Współpracując z innymi ekspertami z branży morskiej, możemy zbadać możliwości i wprowadzić je w życie na czas, aby móc coś zmienić ”- mówi Sameer Kalra, Prezes Marine Division.
Czy wiesz, że... ponieważ okres użytkowania statków wynosi 20 lat lub więcej, statki o zerowej emisji muszą być wprowadzone do światowej floty do 2030 r., aby osiągnąć 50% redukcji do 2050 r.?
Więcej informacji na stronie: https://www.alfalaval.pl/media/aktualnosci/investors/2021/alfa-laval-przyspiesza-dekarbonizacje/
Antarktyda: Od lodowca oderwała się góra lodowa wielkości Londynu
Pływające farmy słoneczne pomogą w ekologicznej żegludze
Polska Akademia Nauk o prognozach wzrostu poziomu wód na Bałtyku
Życie po COVID-19: Czy świat, jaki znamy, zmieni się na zawsze?
Niesamowite odkrycie w Australii - rafa koralowa wyższa niż Empire State Building
Od węgla do zera: przed nami radykalne zmiany w transporcie morskim?
Ropa brent | 65,55 $ | baryłka | 1,74% | 09:58 |
Cyna | 27500,00 $ | tona | -6,97% | 26 lut |
Cynk | 2821,00 $ | tona | -2,52% | 26 lut |
Aluminium | 2202,00 $ | tona | -0,94% | 26 lut |
Pallad | 2342,00 $ | uncja | 1,61% | 09:58 |
Platyna | 1222,55 $ | uncja | 2,49% | 09:58 |
Srebro | 26,96 $ | uncja | 1,09% | 09:58 |
Złoto | 1747,90 $ | uncja | 0,89% | 09:58 |