Japoński armator Nippon Yusen Kaisha (NYK) odebrał nowy gazowiec LNG Diamond Gas Victoria, zbudowany przez Hyundai Samho Heavy Industries.
Statek pod banderą Singapuru, należący do NYK, będzie transportować LNG z projektu LNG Canada w Kolumbii Brytyjskiej do innych lokalizacji na całym świecie.
Przy całkowitej długości 297 metrów i szerokości 46,4 metra, statek będzie wyposażony w dwupaliwowy wolnoobrotowy silnik wysokoprężny WinGD, tzw. silnik wysokoprężny X-DF, który ma poprawić wydajność jednostki i jej efektywność środowiskową.
Gazowiec będzie wyposażony w zbiornik membranowy o pojemności 174 000 metrów sześciennych, który będzie wykorzystywał zaawansowane materiały izolacyjne do tłumienia tempa parowania w zbiorniku ładunkowym i zapewniał doskonałą wydajność oraz ekonomiczny transport LNG.
NYK zamawia kolejne gazowce
Diamond Gas Victoria zostanie wyczarterowany na podstawie długoterminowej umowy z Diamond Gas International, spółką zależną Mitsubishi Corporation (MC),
W czerwcu NYK ogłosił dostawę kolejnego nowego gazowca LNG, Diamond Gas Crystal, który jest również wyposażony w dwupaliwowy wolnoobrotowy silnik wysokoprężny WinGD, który może pracować na gazie morskim.
Rozważając zobowiązanie Japonii do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych do zera netto do 2050 roku, NYK powiedział, że redukcja emisji będzie warunkiem wstępnym ciągłości biznesowej.
Do 2030 roku NYK chce ograniczyć emisje gazów cieplarnianych o 30, a do roku 2050 o 50 procent.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek