Japońska firma żeglugowa NYK Line zamówi 12 nowych pojazdów napędzanych LNG za 912 milionów dolarów, aby zmniejszyć emisje CO2.
NYK Line zamówi po sześć samochodowców w stoczniach Nilaijima Shipyard i Nippon Shipyard (spółka joint venture Imabari Shipyard i Japan Ocean Union). Jednostki będą miały ładowność około 7000 samochodów każdy.
Według Nikkei jest to największe zamówienie na statek z paliwem LNG w Japonii. Na około 700 na świecie jest tylko około dziesięciu samochodowców napędzanych LNG. NYK posiada łącznie 120 samochodowców, ale tylko jeden z nich jest zasilany LNG. Firma planuje jednak posiadać do końca 2028 roku 20 tankowców LNG.
Oczekuje się, że zamówione statki będą emitować o 25% mniej emisji CO2 w porównaniu z obecnymi samochodowcami napędzanymi benzyną. Celem NYK jest zmniejszenie o połowę emisji gazów cieplarnianych do 2050 roku w porównaniu z poziomem z 2015 rokiem.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii