Fińska grupa technologiczna Wärtsilä dostarczy systemy generatora gazu obojętnego (IGG) dla sześciu tankowców arktycznych LNG 2.
Wärtsilä dostarczy również najnowszą technologię w zakresie systemów radiowych i zintegrowanych systemów nawigacji dla sześciu zbiornikowców LNG budowanych w celu obsługi projektu Arctic LNG 2 na rosyjskich wodach arktycznych.
Zamówienia zostały złożone w firmie Wärtsilä przez Daewoo Shipbuilding Marine Engineering (DSME) w kwietniu. Istnieją opcje na budowę czterech dodatkowych statków - podała firma technologiczna w swoim oświadczeniu.
Wärtsilä Gas Solutions dostarczy systemy gazu obojętnego, które są niezwykle ważne dla bezpiecznej eksploatacji skroplonych gazowców i tankowców.
Umowa z Wärtsilä Voyage obejmuje instalację wielofunkcyjnego systemu wyświetlaczy składającego się ze stacji roboczych z pełnym zestawem aplikacji, w tym elektronicznego systemu wyświetlania map i informacji nawigacyjnych Wärtsilä Navi-Sailor (ECDIS), Navi-Radar, wyświetlacza nawigacyjnego Navi-Conning system, Bridge Alert Management System (BAMS) oraz programu Wärtsilä Navi-Planner do zaawansowanego planowania tras.
Zakres obejmuje również systemy łączności satelitarnej IRIDIUM. Stacje robocze są w pełni zintegrowane w ujednolicony system, który pozwala na powielenie głównych funkcji operacyjnych, poprawiając w ten sposób bezpieczeństwo nawigacji w lodzie.
Statki o pojemności 172 500 m3 będą miały wysoką klasę lodową do całorocznych operacji na trudnej północnej trasie morskiej. Dostawa sprzętu Wärtsilä rozpocznie się we wrześniu tego roku.
Wärtsilä dostarczył wcześniej zarówno IGG, jak i kombinowane jednostki spalania gazu i IGG do DSME, a także dostarczył systemy gazu obojętnego dla ich floty tankowców do przewozu ropy naftowej i arktycznych zbiorników LNG.
W styczniu tego roku Wärtsilä Marine Power ogłosiła zamówienie na 46 silników dwupaliwowych do tych samych sześciu zbiornikowców LNG, które mają obsługiwać projekt Arctic LNG 2.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów