• <

Wynik wyszukiwania - "nyk line" - Wiadomości

NYK również omija Morze Czerwone

Do wydłużającej się listy przedsiębiorstw żeglugowych, które rezygnują z tras przez Morze Czerwone, dołączył japoński NYK.
16.01.2024

Firma NYK przeprowadzi długoterminowe próby wprowadzenia biopaliw na pełną skalę

Począwszy od 2024 roku, firma NYK przeprowadzi na pełną skalę testy długoterminowego wykorzystania biopaliw, które są uważane za charakteryzujące się zerową emisją CO2 netto, w żegludze swoich istniejących statków opalanych ciężkim olejem.
28.12.2023

Branża pisze do ONZ w sprawie marynarzy, którzy utknęli na Ukrainie

Grupa instytucji z branży morskiej, głównie reprezentujących zrzeszenia i stowarzyszenia marynarzy, wystosowała list otwarty do sekretarza generalnego ONZ Antonio Guterresa wzywając organizację do podjęcia kroków w celu ewakuacji marynarzy, którzy wciąż nie mogą opuścić Morza Czarnego i Morza Azowskiego z powodu wojny.
28.02.2023

Zielony amoniak będzie źródłem wodoru. Japoński holownik wytyczy kurs

Zielony NH3 staje się preferowanym źródłem wodoru, ale nie jest pozbawiony wyzwań, pisze Noel Tomnay, dyrektor ds. konsultingu w zakresie wodoru w firmie analityk energetyczny Wood Mackenzie. Jego zdaniem „Ponad 85% zorientowanych na eksport niskoemisyjnych projektów wodorowych planuje transport amoniaku, a nie wodoru”.
27.12.2022

Kontenerowiec płonący na Morzu Czerwonym najprawdopodobniej zatonął

TSS Pearl, kontenerowiec, który stanął w ogniu 5 października podczas rejsu przez Morze Czerwone, prawdopodobnie zatonął.
14.10.2022

Morscy partnerzy PGNiG. Polska wchodzi na rynek morskiego transportu LNG

Za nami uroczyste cięcie stali do kolejnej, trzeciej jednostki do przewozu LNG zamówionej przez Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. Przy tej okazji poinformowało, że gazowce będą użytkowane we współpracy z wyspecjalizowanymi spółkami armatorskimi: Knutsen OAS Shipping oraz Maran Gas Maritime.
13.08.2022

Top 10 morskich nacji. Chiny na pierwszym miejscu. Polska poza rankingiem

Chiny, Japonia i Grecja zdominowały rynek transportu morskiego. Dziś ta trójka należy najpotężniejszych krajów posiadających statki handlowe i pasażerskie. W końcu 2021 łączna wartość flot będąca w dyspozycji armatorów z tych krajów osiągnęła około 520 mld USD – oszacowali analitycy VesselsValue. To więcej niż łączna wartość flot armatorów działających w pozostałych 7. krajach uwzględnionych w rankingu.
16.04.2022

Samsung Heavy, LG Innotek opracowują pierwszy ekologiczny generator dla statków

Południowokoreańska stocznia Samsung Heavy Industries (SHI) połączyła siły z rodzimą firmą technologiczną LG Innotek. A to wszystko po to by opracować pierwszy na świecie generator termoelektryczny do stosowania na statkach.
17.10.2021

Europa desperacko poszukuje gazu. Dlaczego nie kupuje LNG?

Rekordowy wzrost cen gazu ziemnego w Europie nie oznacza, że wysyłanie każdej dostępnej molekuły do tego regionu stało się lukratywne.
20.09.2021

NYK Line odbiera dostawę zbiornikowca LNG [WIDEO]

Japoński armator Nippon Yusen Kaisha (NYK) odebrał nowy gazowiec LNG Diamond Gas Victoria, zbudowany przez Hyundai Samho Heavy Industries.
01.08.2021

NYK zamówi 12 samochodowców napędzanych LNG

Japońska firma żeglugowa NYK Line zamówi 12 nowych pojazdów napędzanych LNG za 912 milionów dolarów, aby zmniejszyć emisje CO2.
15.06.2021

Rozpoczęto bunkrowanie LNG w japońskim porcie Jokohama

NYK Line, NYK Cruises, Ecobunker Shipping i Yokohama City podpisały list intencyjny w celu przeprowadzenia operacji bunkrowania LNG w japońskim porcie w Jokohamie.
01.06.2021

WSRTI: Dwunastu czołowych armatorów chce wspomóc odpowiedzialne złomowanie statków

Inicjatywa Przejrzystości Recyklingu Statków (SRTI) prowadzona przez Inicjatywę Zrównoważonej Żeglugi (SSI) osiągnęła liczbę 3439 statków, których właściciele i operatorzy są częścią odpowiedzialnego programu recyklingu statków.
20.05.2021

Liderzy żeglugi chcą przerabiać istniejące statki na spalanie paliw bezwęglowych

A.P. Moller – Maersk, ABS, MAN Energy Solutions, Mitsubishi Heavy Industries, NYK Line, Seaspan Corporation oraz Total łączą siły za pośrednictwem Centrum Żeglugi Zeroemisyjnej Mærsk Mc-Kinney Møllera, aby ocenić techniczny, finansowy i środowiskowy potencjał konwersji istniejących statków na paliwa i technologie o zerowej emisji dwutlenku węgla.
17.05.2021

Liderzy żeglugi pracują nad opracowaniem wytycznych bezpieczeństwa dla paliwa amoniakowego

Czołowi członkowie żeglugi: Lloyd’s Register’s Decarbonization Hub, Maersk, MAN Energy Solutions, Mitsubishi Heavy Industries, NYK Line, Total oraz Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping rozpoczęły nowy projekt mający na celu stworzenie wytycznych bezpiecznego użytkowania amoniaku jako paliwa morskiego.
21.04.2021

NYK zbuduje cztery samochodowce z napędem LNG

Japoński armator NYK Line podpisał kontrakt na budowę czterech samochodowców napędzanych LNG z China Merchants Jinling Shipyard (Nanjing) Co. Ltd.Jednostki mają zostać dostarczone w latach 2022-2023. Pomogą w transporcie pojazdów głównie do / z Europy i / lub na Bliski Wschód.
15.02.2021

Titan LNG wyczarterował Green Zeebruge od armatora NYK

Titan LNG, niezależny holenderski dostawca LNG, wyczarterował bunkierkę LNG Green Zeebrugge na kontrakt długofalowy rozpoczynający się w lutym 2021 roku.
04.02.2021

ONE wyczarteruje największe kontenerowce na świecie

Japoński sojusz przewoźników kontenerowych, Ocean Network Express, ujawnił plany długoterminowego czarteru największych na świecie kontenerowców.
30.12.2020

Statki autonomiczne po epoce koronawirusa

Przemysł okrętowy zastanawia się nad konstrukcją, budową i eksploatacja statków autonomicznych po epoce koronawirusa. Widzimy, że ta epoka odciśnie piętno nie tylko na stylu życia ludzkości, ale również na transporcie morskim i systemach obsługi wydobycia ropy i gazu offshore. Obecnie budowane jednostki są coraz bardziej zautomatyzowane. Statki często są wyposażone w systemy wspomagania decyzji załogi oraz układy diagnostyczne zainstalowanych urządzeń. Coraz więcej systemów zainstalowanych na statkach i jednostkach offshore może
18.12.2020

NYK przejmuje pełną kontrolę nad bunkierką Green Zeebrugge LNG

Nippon Yusen Kaisha (NYK Line), poinformował, że spółka joint venture Marine LNG Zeebrugge, powołana do zarządzania marką Gas4Sea, została rozwiązana.
09.11.2020

Ochrzczono pierwszy japoński samochodowiec zasilany LNG

1 września w stoczni Shin Kurushima Toyohashi Shipbuilding Co. Ltd. odbyła się ceremonia nadania imienia dla samochodowca (PCTC), zdolnego do żeglowania po oceanach, mając jedynie LNG jako główne paliwo statku.
04.11.2020

Koronawirus na dwóch statkach w Australii

Australia Zachodnia zgłosiła przypadki COVID-19 na pokładzie dwóch innych statków pływających pod banderą międzynarodową, które są obecnie zacumowane w porcie Fremantle.
20.10.2020

Japonia wraz z miastami Rotterdam i Singapur utworzyły sieć Future Fuels Network

Organizacje portowe Singapuru, Japonii i Rotterdamu podpisały list intencyjny mający na celu opracowanie mapy drogowej w zakresie przyjęcia czystych paliw żeglugowych.
11.10.2020

COVID-19, a problemy z podmianami marynarzy

W związku z pandemią wywołaną przez koronawirusa, rządy na całym świecie zawiesiły loty międzynarodowe, zamknęły granice, porty i lotniska oraz nałożyły odpowiednie ograniczenia na cudzoziemców w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się COVID-19. Jednym z największych wyzwań, przed którym znajduje się obecnie branża żeglugowa, jest przeprowadzanie podmian w załodze statków. Wspomniane ograniczenia bezpośrednio wpłynęły na zdolność marynarzy do podróżowania między poszczególnymi statkami, a krajem ich zamieszkania.
21.07.2020

NYK przejął część udziałów w armatorze holowników

Japońska firma żeglugowa NYK Line nabyła 15% udziałów w Thoresen Vinama Tug Co. Ltd. i rozpoczęła operacje holowania w portach Phu My i Cai Mep w Wietnamie.
19.07.2020

Maersk przeznaczy 60 mln dolarów na centrum badawcze pracujące nad napędem bezwęglowym

Największy na świecie armator kontenerowy, A.P. Moller-Maersk, połączy siły z głównymi firmami przemysłowymi, aby utworzyć centrum badawcze w Danii pracujące nad ograniczeniem emisji dwutlenku węgla w przemyśle żeglugowym.
25.06.2020

NYK Line wyszkolił pierwszego kapitana

Jedno z największych przedsiębiorstw żeglugowych na świecie, NYK Line, wypromowało pierwszego w swojej historii kapitana. Stało się tak dzięki specjalnemu programowi szkoleniowemu, trwającym od 2006 roku.
14.04.2020

Alians ONE trzeci kwartał z rzędu z zyskiem

Alians Ocean Network Express (ONE), złożony z trzech japoński armatorów kontenerowych (NYK Line, K Line, MOL) zanotował 5 mln dolarów zysku w trzecim kwartale roku fiskalnego 2019.
02.02.2020

Sovcomflot i NYK Line zdobyły kredyt na refinansowanie dwóch gazowców LNG

Spółki joint venture należące do rosyjskiego Sovcomflotu i japońskie NYK Line podpisały nową linię kredytową w wysokości 176 mln dolarów w celu refinansowania dwóch gazowców LNG klasy lodowej.
12.09.2019

Największy japoński wycieczkowiec zostanie wyposażony w skrubery w przyszłym roku

Asuka II, wycieczkowiec należący do NYK Cruises, przejdzie w styczniu 2020 roku 45-dniową modernizację w stoczni Sembcorp Marine Admiralty Yard w Singapurze. W czasie dokowania największy japoński statek wycieczkowy zostanie wyposażony w skrubery, a poza tym przejdzie ogólny przegląd.
19.05.2019

Budowanie flot narodowych- przykładem Norwegia i Korea Południowa

Po oceanach pływa ponad 93 tys. statków o łącznej nośności 1,86 mld t. Nie wszystkie znajdują zatrudnienie. Często zmiana strategii albo błąd armatora sprawiają, że na rynku pojawiają się statki po okazyjnych cenach. Bywa, że operator musi wzmocnić serwis i pilnie poszukuje na morskie połączenie nowej jednostki. Mimo niskich cen ropy wciąż dynamiczny jest rynek offshore.
18.02.2019

Alians ONE przewiduje stratę finansową w 2018 roku

Sojusz kontenerowy Ocean Network Express (ONE) jest przygotowany na gorszy niż zapowiadany wynik finansowy w 2018 roku. Od czerwca do listopada spółka przewiduje zanotowanie straty nawet 310 mln dolarów.
02.01.2019

Japonia chce przejść na system zdalnego sterowania statkami w 2025 roku

Japonia będzie w tym roku pracować nad „mapą drogową” dla projektu, która ma zapewnić w 2025 roku przejście tego kraju na system zdalnego sterowania statkami – poinformowało japońskie Ministerstwo Transportu.
19.12.2018

Alians ONE odebrał kolejną Magentę

Singapurski armator Ocean Network Express (ONE) odebrał kolejny kontenerowiec z serii Magenta – ONE Columba o ładowności 14 tys. TEU. Jednostkę zbudowała japońska stocznia Kure Shipyard.
19.11.2018

Alians ONE przewiduje dalsze straty finansowe z powodu kryzysu na rynku

Niedawno utworzony sojusz kontenerowy Ocean Network Express (ONE) jest przygotowany na gorszy niż zapowiadany wynik finansowy w 2018 roku. Od kwietnia do września spółka przewiduje zanotowanie straty nawet 310 mln dolarów.
16.10.2018

Japonia opracuje projekt sterowania zdalnego statkami

Japonia będzie w tym roku pracować nad „mapą drogową” dla projektu, która ma zapewnić w 2025 roku przejście tego kraju na system zdalnego sterowania statkami – poinformowało japońskie Ministerstwo Transportu.
26.09.2018

Nowa magenta dołącza do floty armatora ONE

Ocean Network Express (ONE) odebrał trzeci kontenerowiec w kolorze magenty. Tym razem była to ONE Aquila o ładowności 14 tys. TEU.
10.09.2018

Armatorzy kontenerowi obniżają swoje prognozy zysków. Kryzys na rynku wciąż trwa

A.P. Moller-Maersk obniżył swoją prognozę zysku za 2018 roku z powodu trudnych warunków rynkowych: niskich stawek frachtu, wysokich cen bunkra i zagrożeń geopolitycznych.
01.09.2018

Kiepski start aliansu ONE – 120 mln dolarów straty w drugim kwartale

Ocean Network Express (ONE) zanotował stratę 120 mln dolarów w swoim inauguracyjnym kwartale. Członkowie stwierdzili, że winę za fatalny wynik ponosi „niezdarny” start najnowszego sojuszu armatorów.
31.07.2018

Kolejny armator obniża swoją prognozę finansową

Japoński armator NYK Line obniżył swoją prognozę finansową i oczekuje na koniec dużo mniejszego zysku niż na początku roku.
26.07.2018

Japonia z ambitnym projektem, który ma zmienić żeglugę

Japonia będzie w tym roku pracować nad „mapą drogową” dla projektu, która ma zapewnić w 2025 roku przejście tego kraju na system zdalnego sterowania statkami – poinformowało japońskie Ministerstwo Transportu.
12.03.2018

Japonia chce stworzyć system zdalnego sterowania statkami

Japonia będzie w tym roku pracować nad „mapą drogową” dla projektu, która ma zapewnić w 2025 roku przejście tego kraju na system zdalnego sterowania statkami – poinformowało japońskie Ministerstwo Transportu.
10.01.2018

Amerykański niszczyciel zderzył się z japońskim statkiem (wideo)

Amerykański niszczyciel USS Fitzgerald zderzył się w sobotę po północy czasu lokalnego z japońskim statkiem handlowym w okolicach miasta Yokosuka u wybrzeży Japonii. Jak informują japońskie media, siedmiu amerykańskich marynarzy zaginęło.
17.06.2017

Pierwsza kapitan na statkach japońskiego NYK Line

Tomoko Konishi została pierwszą kobietą w 132-letniej historii Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK), którą awansowano do rangi kapitana.
12.04.2017

Od 1 kwietnia zmiany na kontenerowych szlakach - więksi zyskują, mniejsi tracą

Cierpliwość wielu portów i terminali wystawiona została na ciężką próbę. Trzy wielkie alianse, powstałe w wyniku przetasowań, jakie miały ostatnio miejsce w światowej żegludze liniowej, niemal do ostatniej chwili zwlekały z ujawnieniem siatek swoich połączeń żeglugowych, które mają obowiązywać już od 1 kwietnia. Nie było wiadomo kto, kiedy, dokąd, z jaką częstotliwością i jakiej wielkości statkami będzie zawijał. Jeśli nawet zarządy portów i terminali nie wiedziały, co je czeka, to co dopiero mówić o spedytorach, przewoźni
21.03.2017

Nowe alianse kontenerowe spowodują duże zmiany w połączeniach

Wraz z rozpoczęciem w kwietniu działalności sojuszy armatorów kontenerowych w nowej konfiguracji wiele terminali wypadnie ze stałych tras oceanicznych – wynika z analizy firmy SeaIntel.
13.03.2017

Poznajmy największe porty i terminale kontenerowe z każdego kontynentu: Ameryka Łacińska

Wraz z rozwojem popularności przewozu drobnicy w kontenerach na świecie pojawiło się mnóstwo terminali przeznaczonych tylko do obsługi tych ładunków. Dziś przyjrzymy się bliżej obiektom położonym w Ameryce Łacińskiej.
31.01.2017

Największy japoński armator z ogromną stratą

Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK Line) przewiduje, że ten rok zakończy stratą aż 1,9 mld dolarów. Koncern zaliczył stratę w sektorze żeglugowym i przewozie lotniczym.
07.10.2016

Wärtsilä stworzyła koalicję promujacą stosowanie LNG w branży morskiej

Wärtsilä wraz z głównymi graczami branży morskiej stworzyli koalicję SEA/LNG na rzecz propagowania używania skroplonego gazu ziemnego (LNG) jako paliwa żeglugowego.
13.07.2016

Pierwsza komercyjna przeprawa przez rozbudowany Kanał Panamski (time-lapse)

W sieci pojawił się time-lapse z historycznego tranzytu nowym Kanałem Panamskim. Jednostką, która jako pierwsza podróżowała tą drogą był statek Lycaste Peace (NYK Line). Przeprawa miała miejsce 26 czerwca.
06.07.2016

Na scenie pojawił się nowy gigant żeglugowy

W tym tygodniu oficjalnie rozpoczął swoją działalność koncern China Cosco Shipping Corportation Ltd. Powstanie firmy to efekt fuzji między dwoma chińskimi gigantami żeglugowymi: China Ocean Shipping Compacy i China Shipping Group.
19.02.2016

Kolejny armator aliansu G6 w DCT

Do DCT Gdańsk zawinął czwarty statek w ramach aliansu G6 - kontenerowiec NYK Hyperion. Statek mierzy 366 metrów długości i 48 metrów szerokości. Należy do amratora NYK Line (Nippon Yusen Kaisha), został zbudowany w 2014 roku pływa i posiada 13 000 TEU pojemności.
01.09.2015

Norweskie promy najbardziej ekologicznymi jednostkami na świecie

Z raportu, w którym sklasyfikowano 3194 statki wynika, że zaledwie 50 jednostek przekroczyło granicę 50 punktów. W top 10 aż dziewięć statków to jednostki norweskie.
02.03.2015

Ceny frachtu oceanicznego towarów w kontenerach w dół

W minionym tygodniu ceny opłat za przewozy oceaniczne towarów w kontenerach w transakcjach spotowych spadły na głównych liniach.
12.08.2014

Landa: Nowy terminal to nowi armatorzy w DCT

Do 2015 roku w porcie gdańskim powstać ma drugi terminal. Inwestorem jest Deepwater Container Terminal. - Nowy terminal rozpocznie działalność operacyjną w ciągu 3 lat. Jego możliwości przeładunkowe to będzie 2,5 mln TEU. Wtedy też będziemy mogli zacząć obsługiwać nowe serwisy, nie tylko Maerska, ale także innych armatorów - mówi nam Dominik Landa, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Deepwater Container Terminal Gdańsk.
29.06.2012

Komentarz Prezesa BCT, Krzysztofa Szymborskiego w sprawie Aliansu z G6

„Uszczegóławiając informacje przytoczone przez portal Rynek Infrastruktury, potwierdzamy, że negocjacje umowy z G6 są zaawansowane. Obecnie prowadzone są komputerowe symulacje manewrowania statków w Porcie Gdynia, które precyzyjnie określą warunki hydrotechniczne dla największych kontenerowców”
27.06.2012

To już pewne: Alians G6 w BCT

- Rozmowy o uruchomieniu serwisu G6 w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zakończyły się pomyślnie. Statki armatorów będą zawijać do naszego terminalu – powiedział nam Andrzej Kujoth, dyrektor ds. handlowych w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym. Dla portu w Gdyni taki klient oznacza znaczny wzrost obrotów, a – co za tym idzie – zysków
25.06.2012

Dziękujemy za wysłane grafiki.