• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Nowe alianse kontenerowe spowodują duże zmiany w połączeniach

PMK

13.03.2017 14:38 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Nowe alianse kontenerowe spowodują duże zmiany w połączeniach

Partnerzy portalu

Nowe alianse kontenerowe spowodują duże zmiany w połączeniach - GospodarkaMorska.pl

Wraz z rozpoczęciem w kwietniu działalności sojuszy armatorów kontenerowych w nowej konfiguracji wiele terminali wypadnie ze stałych tras oceanicznych – wynika z analizy firmy SeaIntel.

Duńska firma porównała propozycję pętli dwóch aliansów: Ocean Alliance i the Alliance oraz wstępne dane 2M. Okazało się, że z połączeń usunięto 78 terminali morskich na liniach Azja-Północna Europa i Północno-Wschodnia Azja - Morze Śródziemne.


W porównaniu z obecnym stanem, w przewozie towarów na trasach transpacyficznych likwiduje się łącznie 150 par połączeń między portami, a utworzonych zostanie tylko 56 nowych kombinacji port-port. Poza tym nowe sojusze przewidują mniejszą częstotliwość zawinięć – ich liczba spadnie z 354 obecnie do 135 od kwietnia br.

Alianse i fuzje to sposób linii żeglugowych na przywrócenie równowagi między popytem i podazą oraz zwiększenie rentowności działalności. Miało to być następstwem efektów uzyskanych z ekonomii skali. Chodzi o łatwiejsze wykorzystanie największych kontenerowców, tych o ładowności 15-19 tys. TEU.

Nowe sojusze:

The Alliance: Hapag-Lloyd (jego oferta wzrosła, po połączeniu w ub. roku z United Arab Shipping Company), „K” Line, MOL, NYK Line oraz Yang Ming Line.

Ocean Alliance  - CMA CGM, COSCO, Evergreen i OECL.

2M: Maersk Line i MSC

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.