PMK
Firma Spliethoff złożyło zamówienie na sześć wielozadaniowych statków w chińskiej stoczni Zhejiang Ohua Shipbuilding. Jednostki otrzymają klasę R i będą zbudowanie w zgodzie z Kodeksem polarnym.
Oznacza to, że te statki będą mogły żeglować w ciężkich, arktycznych warunkach. Te jednostki zostaną wyposażone także w scrubbery, które zmniejszą ich wpływ na środowisko. Długość statków osiągnie 165 metrów a ich nośność 18 tys. ton.
Dzięki ponad 100-metrowej ładowni i mocarnym dźwigom te jednostki świetnie sprawdzą się w transporcie ładunków półmasowych, ciężkich i wielkogabarytowych. Pierwszy statek z tej serii zostanie nazwany Raamgracht a do armatora trafi w styczniu 2019 roku. Co kolejne dwa miesiące dołączy do niego 5 siostrzanych jednostek: Realengracht, Reguliersgracht, Rijpgracht, Ringgracht oraz Rozengracht.
Co ciekawe, statki armatora Spliethoff od tego zawijają do Gdańska, po drodze cumując także w Antwerpii, Baltimore, Jacksonville, Nowy Orleanie i Houston.
Nowy serwis Gdańsk-Stany Zjednoczone potwierdza tylko, że polskie produkty są doceniane w najodleglejszych zakątkach świata. Port Gdańsk natomiast jest coraz częściej wykorzystywanym węzłem logistycznym dla eksportu polskich produktów poza europejskie granice.
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO