Południowokoreańska stocznia Samsung Heavy Industries (SHI) połączyła siły z rodzimą firmą technologiczną LG Innotek. A to wszystko po to by opracować pierwszy na świecie generator termoelektryczny do stosowania na statkach.
System wytwarzania energii termoelektrycznej to urządzenie, które przekształca energię cieplną w energię elektryczną, wykorzystując właściwości materiału termoelektrycznego.
Zdaniem partnerów, mocowanie go do powierzchni urządzeń generujących ciepło, takich jak silniki napędowe statków, w celu wytwarzania energii elektrycznej, umożliwia obniżenie kosztów paliwa i zmniejszenie emisji dwutlenku węgla.
Ponadto systemy wytwarzania energii termoelektrycznej nie generują hałasu i szkodliwych emisji gazów, dlatego oczekuje się znacznego wzrostu zapotrzebowania w przyszłości.
W przyszłości firmy planują przetestować sprzęt na gazowców LNG zamówionych przez japońską firmę żeglugową NYK Line.
Nowe jednostki będą wyposażone w dwupaliwowe wolnoobrotowe silniki wysokoprężne produkcji WinGD i będą mogły pracować na morskim oleju napędowym lub gazie odparowanym przechowywanym w zbiorniku ładunkowym. Dzięki nowo zainstalowanemu sprzętowi i innej przyjaznej dla środowiska technologii, firmy oczekują, że statki osiągną cele zeroemisyjne wprowadzone przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO).
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza