Wärtsilä wraz z głównymi graczami branży morskiej stworzyli koalicję SEA/LNG na rzecz propagowania używania skroplonego gazu ziemnego (LNG) jako paliwa żeglugowego.
Celem koalicji jest wsparcie rozwoju tankowania LNG w największych portach, budowanie świadomości dotyczącej możliwości wykorzystywania skroplonego gazu ziemnego, a także wdrażanie jasnych przepisów dotyczących niskoemisyjnych paliw żeglugowych.
Koalicję tworzą: Wärtsilä, Carnival Corporation, DNV-GL, Lloyds Register, ENGIE, ENN Group, GE Marine, GTT, Mitsubishi, NYK Line i TOTE Maritime, Port of Rotterdam, Qatargas, Shell Downstream.
Powszechne stosowanie LNG może one doprowadzić do eliminacji emisji CO2 z sektora transportowego i przyczyniać się do walki ze zmianami klimatu, zwłaszcza, że gospodarka morska dąży do przyjęcia alternatywnych paliw z uwagi na wprowadzenie surowych przepisów dotyczących emisji i sprawozdań na temat szkodliwych skutków związanych ze stosowaniem tradycyjnych paliw morskich. Do tej pory przemysł żeglugowy korzystał z paliw o wysokiej zawartości siarki.
Jeśli LNG stanie się w pełni akceptowalnym paliwem, statki będą mogły być budowane z dedykowanym silnikiem gazowym w przyszłości.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?