GospodarkaMorska.pl/fishingnews.co.uk
Kadłub statku rybackiego Boy Andrew opuścił stocznię Nauta-Hull i wyruszył w poniedziałek do Danii.
Boy Andrew to statek rybacki, który będzie przeznaczony przede wszystkim do połowu ryb siejowatych. Zamówiony został przez duńską stocznię Vestvaerftet ApS z Hvide Sande. Armatorem jest szkocki Bremner Fishing Company Ltd z Wick.
Kadłub statku jest zaprojektowany przez duńską stocznię Vestvæflet ApS. Nauta Hull częściowo wyposażyła go m.in. w silnik Caterpillar 3508C o mocy 577kW, przekładnię redukcyjną Mekanord 450HS 6.47:1, nastawną śrubę napędową Korsor, agregaty prądotwórcze, wciągarki. Jest pomalowany i z wykonanymi głównymi pracami instalacyjnych (m.in. z rurociągami w zbiornikach).
Boy Andrew jest przeznaczony do przewozu około 1100 skrzynek, 31 000 litrów paliwa i 26 000 litrów słodkiej wody. Zakwaterowanie znajdzie na nim ośmiu mężczyzn, którzy będą mieli do dyspozycji pojedyncze i podwójne kabiny. Kambuz i mesa znajdują się na pokładzie głównym.
Boy Andrew spodziewany jest w stoczni Hvide Sande 15 lipca.
Boy Andrew w liczbach
długością całkowita - 27,5 m,
długość rejestrowana – 23,95m,
szerokość 7,7 m ,
wysokość boczna do pokładu ochronnego - 6,2 m.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth