PMK
Ocean Network Express (ONE) zanotował stratę 120 mln dolarów w swoim inauguracyjnym kwartale. Członkowie stwierdzili, że winę za fatalny wynik ponosi „niezdarny” start najnowszego sojuszu armatorów.
Ocean Network Express (ONE) powstał przez połączenie trzech japońskich przewoźników morskich: Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd ("K" Line), Mitsui O.S.K. Lines, Ltd (MOL) i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK).
Najgorszy wynik zanotowano K Line, ze stratą 123,4 mln dolarów (-26,2 proc). Armator przyznał, że stworzenie w kwietniu sojuszu było głównym powodem tego wyniku. Nastąpiły problemy w świadczeniu usług przez alians, a dodatkowo wciąż utrzymuje się wysoka cena paliwa. Z kolei NYK zanotował stratę 72,9 mln (-10,5 proc.).
Japoński armator NYK Line obniżył swoją prognozę finansową i oczekuje na koniec dużo mniejszego zysku niż na początku roku.
Na okres kwiecień – wrzesień NYK przewidywało wcześniej przychód na poziomie 8,06 mld dolarów i zysk 72 mln dolarów. Jednak obecnie ta prognoza zmniejszyła się 7,96 mld dolarów i zysku zaledwie 45 mln dolarów (-62,5 proc.).
Dla całego roku fiskalnego (do 31 marca 2019 roku) prognoza przychodów została zmniejszona z 1,805 bln do 1,2 bln jenów. Zysk w tym okresie został zmniejszony z 29 mld jenów do 12 mld jenów, czyli o 58,6 proc.
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów