• <
PZT_980x120_gif_2020

Alians ONE trzeci kwartał z rzędu z zyskiem

Strona główna Porty, logistyka Alians ONE trzeci kwartał z rzędu z zyskiem
Alians ONE trzeci kwartał z rzędu z zyskiem - GospodarkaMorska.pl

PMK

02.02.2020 Źródło: własne

Alians Ocean Network Express (ONE), złożony z trzech japoński armatorów kontenerowych (NYK Line, K Line, MOL) zanotował 5 mln dolarów zysku w trzecim kwartale roku fiskalnego 2019.

ONE podwyższyło z tego powodu swoją roczną prognozę zysków o 21 mln dolarów, do 81 dolarów.

- Ruch ładunków był prawie zgodny z naszą prognozą dotyczącą handlu Wschód-Zachód, handlu Północ-Południe i handlu wewnątrz Azji. W grudniu zauważyliśmy też przesyłanie ładunków na zapas, aby uniknąć nowej dopłaty do bunkra. Z drugiej strony, spodziewamy się stosunkowo słabego ruchu ładunków po Nowym Roku Księżycowym, a zatem planujemy dodatkowe puste rejsy, głównie na szlaku Wschód-Zachód – wyjaśnili członkowie aliansu.

Komentując wyniki ONE, NYK powiedział, że podwyżki wzrosły szczególnie w głównych transakcjach w Ameryce Północnej i Europie, a także w handlu wewnątrz Azji. Jednak w trzecim kwartale wzrosty popadły w stagnację w wyniku sezonowo wolniejszego popytu i wpływu wojny celnej między USA i Chinami.

Chociaż stawki frachtowe były wyższe w pierwszym i drugim kwartale w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku obrotowego w handlu w Ameryce Północnej, w handlu w Europie, z powodu pogorszenia równowagi podaży i popytu, stawki frachtowe nie wzrosły w okresie letnim szczyt sezonu.

W trzecim kwartale stawki frachtowe uległy pogorszeniu zarówno w Ameryce Północnej, jak i Europie w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku obrotowego.

ONE dodał, że optymalizacja portfela ładunków poprawia rentowność i idzie zgodnie z planem na początku 2020 r. Znaczny postęp odnotowano w zakresie wydajności operacyjnej i oszczędności kosztów poprzez racjonalizację procesów biznesowych, mających na celu zwiększenie konkurencyjności ONE.


Od połowy zeszłego roku cztery kontenerowce o ładowności 2500 TEU obsługują fińską i rosyjską pętlę. Rozszerzenie serwisu jest następstwem ogłoszenia dwustronnej umowy o współpracy strategicznej z Hapag-Lloyd. Nowy serwis NBS skróci czas tranzytu i zwiększy niezawodność transportu w Rosji i Finlandii.

Częścią serwisu jest bezpośrednie połączenie z terminalem Petrolesport (PLP) w Petersburgu. Dotychczas statki zawijały tylko do terminalu kontenerowego w tym mieście (CTSP).

Usługa zapewni również bezpośrednie połączenie między portami fińskimi w Helsinkach i Kotka z portami Beneluksu w Antwerpii i Rotterdamie.

Według ONE powiększona pętla NBS wygląda następująco: Antwerpia - Rotterdam - St. Petersburg (CTSP i PLP) - Helsinki - Antwerpia - Rotterdam - Helsinki - Kotka – Antwerpia.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.