PMK
Alians Ocean Network Express (ONE), złożony z trzech japoński armatorów kontenerowych (NYK Line, K Line, MOL) zanotował 5 mln dolarów zysku w trzecim kwartale roku fiskalnego 2019.
ONE podwyższyło z tego powodu swoją roczną prognozę zysków o 21 mln dolarów, do 81 dolarów.
- Ruch ładunków był prawie zgodny z naszą prognozą dotyczącą handlu Wschód-Zachód, handlu Północ-Południe i handlu wewnątrz Azji. W grudniu zauważyliśmy też przesyłanie ładunków na zapas, aby uniknąć nowej dopłaty do bunkra. Z drugiej strony, spodziewamy się stosunkowo słabego ruchu ładunków po Nowym Roku Księżycowym, a zatem planujemy dodatkowe puste rejsy, głównie na szlaku Wschód-Zachód – wyjaśnili członkowie aliansu.
Komentując wyniki ONE, NYK powiedział, że podwyżki wzrosły szczególnie w głównych transakcjach w Ameryce Północnej i Europie, a także w handlu wewnątrz Azji. Jednak w trzecim kwartale wzrosty popadły w stagnację w wyniku sezonowo wolniejszego popytu i wpływu wojny celnej między USA i Chinami.
Chociaż stawki frachtowe były wyższe w pierwszym i drugim kwartale w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku obrotowego w handlu w Ameryce Północnej, w handlu w Europie, z powodu pogorszenia równowagi podaży i popytu, stawki frachtowe nie wzrosły w okresie letnim szczyt sezonu.
W trzecim kwartale stawki frachtowe uległy pogorszeniu zarówno w Ameryce Północnej, jak i Europie w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku obrotowego.
ONE dodał, że optymalizacja portfela ładunków poprawia rentowność i idzie zgodnie z planem na początku 2020 r. Znaczny postęp odnotowano w zakresie wydajności operacyjnej i oszczędności kosztów poprzez racjonalizację procesów biznesowych, mających na celu zwiększenie konkurencyjności ONE.
Od połowy zeszłego roku cztery kontenerowce o ładowności 2500 TEU obsługują fińską i rosyjską pętlę. Rozszerzenie serwisu jest następstwem ogłoszenia dwustronnej umowy o współpracy strategicznej z Hapag-Lloyd. Nowy serwis NBS skróci czas tranzytu i zwiększy niezawodność transportu w Rosji i Finlandii.
Częścią serwisu jest bezpośrednie połączenie z terminalem Petrolesport (PLP) w Petersburgu. Dotychczas statki zawijały tylko do terminalu kontenerowego w tym mieście (CTSP).
Usługa zapewni również bezpośrednie połączenie między portami fińskimi w Helsinkach i Kotka z portami Beneluksu w Antwerpii i Rotterdamie.
Według ONE powiększona pętla NBS wygląda następująco: Antwerpia - Rotterdam - St. Petersburg (CTSP i PLP) - Helsinki - Antwerpia - Rotterdam - Helsinki - Kotka – Antwerpia.
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o armatorach, którzy na bieżąco dostosowują się do sytuacji po brexicie
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Ropa brent | 56,19 $ | baryłka | 0,00% | 23:56 |
Cyna | 21600,00 $ | tona | -0,94% | 19 sty |
Cynk | 2652,00 $ | tona | -0,45% | 19 sty |
Aluminium | 1951,00 $ | tona | -1,41% | 19 sty |
Pallad | 2370,00 $ | uncja | 0,06% | 01:54 |
Platyna | 1134,85 $ | uncja | -0,16% | 01:54 |
Srebro | 25,95 $ | uncja | -0,19% | 01:54 |
Złoto | 1866,85 $ | uncja | -0,16% | 01:54 |