Począwszy od 2024 roku, firma NYK przeprowadzi na pełną skalę testy długoterminowego wykorzystania biopaliw, które są uważane za charakteryzujące się zerową emisją CO2 netto, w żegludze swoich istniejących statków opalanych ciężkim olejem.
W ramach tej próby NYK będzie używać biopaliwa nieprzerwanie przez trzy miesiące na wielu typach statków. Następnie będzie stopniowo przedłużać stosowanie biopaliwa na dłuższy okres w celu dalszej walidacji.
Od 2019 roku Grupa NYK przeprowadziła krótkoterminowe testy biopaliw na około 10 statkach. Podczas gdy NYK potwierdził bezpieczeństwo krótkoterminowego stosowania biopaliw, nie zweryfikował wpływu biopaliw na główny silnik statku, generator, silnik, system zasilania paliwem oraz jakości biopaliw po pewnym okresie przechowywania. NYK musiał również zapewnić stabilność zakupów biopaliw, gdy są one wykorzystywane na większej liczbie statków.
6 listopada NYK ogłosił NYK Group ESG Story 2023, deklarując nowy cel redukcji emisji gazów cieplarnianych o 45% w stosunku do poziomu z roku 2021 do 2030 roku.
Nippon Yūsen (NYK Line) to jedno z większych przedsiębiorstw żeglugowych na świecie, należące do grupy Mitsubishi. Notowane na Tokijskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek