Podczas konferencji Argus Biofuels Europe w Londynie Valerie Ahrens, senior director – new fuels and carbon market w Bunker Holding, ogłosiła, że firma przewiduje, iż do 2030 roku nowe rodzaje paliw stanowić będą 20% miksu paliwowego w żegludze.
Ta prognoza zgadza się z oczekiwaniami ekspertów branżowych, jednak Ahrens zaznaczyła, że Bunker Holding jest bardziej optymistycznie nastawiony do metanolu niż inne firmy, w tym Międzynarodowa Agencja Energetyczna (IEA).
Bunker Holding uważa, że biopaliwa odgrywają kluczową rolę w osiągnięciu celów na 2030 rok, co spotkało się z aprobatą producentów biopaliw na konferencji. Ahrens twierdzi również, że biopaliwa będą nadal istotne po 2030 roku, z biopaliwami jako paliwem testowym dla nowych jednostek zbudowanych do pracy na amoniaku i metanolu.
Mimo że biopaliwa były dotychczas wykorzystywane głównie w największych portach, Ahrens poinformowała, że Bunker Holding zamierza rozszerzyć dostawy biopaliw poza nie, wspierając globalne ambicje energetyczne klientów.
Podczas panelu dyskusyjnego Muhammad Ilyas z Hapag-Lloyd i Rustin Edwards z Euronav opowiedzieli o testowaniu mieszanek biopaliw morskich w swoich firmach. Karl Shrowder z Nautical Supply International wyjaśnił, jak firma doradza klientom w przygotowaniach do alternatywnych paliw i wprowadzenia unijnego Systemu Handlu Emisjami (EU ETS).
Paneliści poruszyli także kwestię dostępności biopaliw i konkurencji o nie z innymi branżami. Ilyas sugerował, że producenci biopaliw powinni operować rafinerie wieloproduktowe wytwarzając różne paliwa dla różnych rynków, w tym nie-Gucci (tańsze, nie-premium) dla przemysłu żeglugowego.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli