ew/NYK Line
Jedno z największych przedsiębiorstw żeglugowych na świecie, NYK Line, wypromowało pierwszego w swojej historii kapitana. Stało się tak dzięki specjalnemu programowi szkoleniowemu, trwającym od 2006 roku.
W roku 2006 NYK stała się pierwszą firmą żeglugową w Japonii zatrudniającą absolwentów zwykłych czteroletnich uniwersytetów, którzy przechodzili intensywne szkolenia wewnętrzne na dane stanowiska na pokładzie statków. W ciągu dwóch lat po dołączeniu do firmy pracownicy otrzymują wykształcenie i szkolenie na pokładzie, które pozwala im uzyskać tytuł marynarza, po czym szkolą się dalej jako oficerowie pokładowi i inżynierowie, ostatecznie pracując na stopień kapitana i głównego inżyniera.
Japońscy marynarze są tradycyjnie pozyskiwani z uniwersytetów morskich, takich jak University of Mercantile Marine i National College of Maritime Technology. Jednak w celu zapewnienia stabilnej podaży zasobów ludzkich, NYK postanowiło rozpocząć własny program szkoleń wewnętrznych.
Zasadniczo, potrzeba około 15–16 lat, aby uzyskać tytuł kapitana lub głównego inżyniera. Akihiro Mori, pierwszy wyszkolony przez NYK Line kapitan, zauważył: „Chociaż zawód marynarza jest trudny i stanowi wyzwanie, jest to opłacalna ścieżka życiowa. Możliwości rozwijają się zarówno na morzu, jak i na lądzie, i zapraszam młodych studentów, którzy marzą o tej podróży, współpracy i pokonywaniu trudności ”.
Tomoyuki Koyama, dyrektor zarządzający NYK Line dodaje: "Od marynarzy wymaga się głównie wiedzy, doświadczenia i wszechstronności. NYK Line inwestuje w zasoby ludzkie zapewniając wsparcie techniczne w zakresie rozwoju nowych technologii i cyfryzacji"
NYK Line zatrudnia obecnie około 600 japońskich marynarzy, z czego 100 zostało przeszkolonych w ramach wewnętrznego programu szkoleniowego.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny